Vraag

Aansluiten Sonos One lukt niet.

  • 21 February 2023
  • 4 reacties
  • 126 Bekeken

Ik zou graag mijn Sonos one willen installeren op een Bbox 4 Proximus via ethernetkabel 

Aansluiten via een mesh netwerk lukt volgens mij niet

Alhoewel aansluiten via ethernet kabel lukt ook niet ; apparaat wordt niet gevonden

Iphone is aangemeld op zelfde wifi netwerk als de Sonos ( via ethernetkabel )

Hoe is dit op te lossen ( zie het bos door de bomen niet meer )

PS Vroeger lukte dit wel op een oude router van Proximus

Dank bij voorbaat

 


4 Reacties

Badge +1

Beste @AlainVDH 

 

Welkom bij de Sonos-community!

 

Graag kijk ik even verder met je, ik zie dat je probeert een One te installeren op het hoofdnetwerk van je provider (Proximus in dit geval) Je geeft aan dat een mesh netwerk niet lukt?

 

Mesh netwerken worden door ons wel ondersteund, als jij bijvoorbeeld gebruikt maakt van een mesh systeem en de opstelling als volgt is:

 

Proximus router → Hoofdpunt Mesh systeem ))) Mesh ontvangers.

 

Dan kun je in principe je One direct met een ethernetkabel aansluiten op het hoofdpunt van je mesh systeem (als deze 2 poorten heeft ten minste)

 

Verder geef je aan dat het apparaat niet wordt gevonden welke stap neem je in de app om hem proberen te vinden en welk lampje brandt er op je One? Knippert deze groen,  dan is deze in zijn fabrieksinstelling staat en moet hij opnieuw worden geinstalleerd. 

Is hij stabiel wit,  dan is deze reeds eerder geinstalleerd en zal het netwerk aangepast moeten worden als je hem niet online ziet.

 

Ben je verder hulp nodig, aarzel niet om hier op te reageren,  of ons telefonisch te bereiken op 0800 555 1234 tussen 09:00 en 20:00  ma t/m vrij.

 

 

Bedankt voor de snelle reactie !

Gisteren heb ik nog eens de klassiek installatie geprobeerd via de S1 app en alles lukte via WIFI van het mesh netwerk , 😉 very strange

Na de upgrade naar S2 app blijft alles in orde

Kan de app op verschillende IPhones geïnstalleerd worden ?

Dient er voor elke iPhone een apart email adres bij Sonos gemaakt te worden ?

Groeten,

Alain

Badge +1

Blij om te horen dat alles goed werkt!

 

De app kan op verschillende telefoons geinstalleerd worden.

 

Om verbinding te maken met je huidig systeem zijn 2 dingen vereist:

 

  • Er moet zijn ingelogd op hetzelfde wifi-netwerk van je systeem
  • Er moet zijn ingelogd op hetzelfde Sonos account.

 

In dit geval zul je dus de app op een andere telefoon kunnen installeren, de gebruiksvoorwaarden accepteren en dan “verbinding maken met bestaand systeem” Hierna zul je gebruik kunnen maken van je Sonos-systeem,  om andere functies zoals het toevoegen van muziekdiensten te kunnen gebruiken, zul je ook moeten inloggen op hetzelfde Sonos account.

 

Hopelijk is het hiermee een stuk duidelijker!

Reputatie 7

Wel kun je verschillende Spotify-accounts aan de app toevoegen.

Reageer