Beantwoord

wifiverbinding is geen fluitje van een cent!

  • 28 December 2023
  • 12 reacties
  • 202 Bekeken

Urenlang bezig geweest om een wifiverbinding mogelijk te maken. Volgens Sonos is aansluiten een fluitje van een cent….

Herhaaldelijk de stappen opgevolgd zoals stekkers van alles erin en eruit, handmatig netwerk invoeren, weer maar eens wachtwoord invullen zonder resultaat. Sonos kan geen verbinding maken als resultaat.Als laatste ethernetkabels aangesloten wat wel werkt. Ik wil echter zo min mogelijk draden dus ga ik dit niet blijven doen.

Die avond maar de helpdesk gebeld. Zeker een uur aan de telefoon en het lukte maar niet. Flinke hoofdpijn ervan gekregen, dat wel. Ik heb daarom het gesprek moeten beeindigen.

Tijdens de feestdagen veelvuldig weer geprobeerd maar sonos kan geen verbinding maken. Gisteravond weer de helpdesk gebeld. Deze medewerker bleek vriendelijk gezegd minder verstand van zaken te hebben. Na weer een half uur grote ergernis ben ik ermee gestopt. Ik heb de winkelier op de hoogte gesteld de zooi retour te sturen. Ik heb niet de illusie dat het hier opgelost kan worden maar dat aansluiting zo is gebeurd en zo eenvoudig is klopt totaal niet!!

icon

Beste antwoord door Erooij 1 January 2024, 12:53

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 7

Tja. Zo blijft het een beetje vaag. Welk apparaat wilde je aansluiten? Alleen een 5Ghz netwerk? Gebruik je repeaters of access points? Rare tekens in je wachtwoord?

Ik had een beamer gen 2 met submini aangeschaft. Ik heb een 4g netwerk en eventueel 5g.

verder geen aansluitingen want heb er geen kennis van. Geen rare tekens in het wachtwoord.

Reputatie 7

Dus je kreeg de Beam niet op het 2,4Ghz netwerk (de Beam doet geen 5Ghz), zelfs niet met een directe kabelverbinding? Dat is vreemd. En jammer.

even een update.

De beam werkt met stekker in het stopcontact en de HDMI kabel aangesloten. De submini doet niets en is niet te verbinden. Wederom het stappenplan tevergeefs gevolgd met als boodschap dat Sonos geen verbinding kan maken met getoonde producten op de app.

Ligt het aan mij of aan de uitzendingen dat het geluid van de Beam flink kan verschillen? Ik bekeek een film en was heel aangenaam verrast over de zware geluidseffecten dat het bracht. Het fantastische geluid komt alleen uit de beam. De submini staat er doelloos bij en ik ben zeer benieuwd naar het geluid als deze wel werkt. Ik keek later naar 112 vandaag en de dame klonk schel en blikkerig wat eigenlijk nauwelijks een verbetering mag heten t.o.v. geluid uit de tv. Het geluid is omdat de submini niets doet nu ook niet aan te passen.

Nog vriendelijk dank voor uw reacties.

 

Reputatie 7
Badge +3

Waarom kan je het geluid niet aanpassen? Ook voor de Beam kan je bass en treble aanpassen.

Waar gaat het precies fout bij het toevoegen van de sub? Je kiest voor de kamer waarin je Beam staat, kiest voor sub toevoegen en wat gebeurt er dan?

Overigens is het geluid van de sub moeilijk te plaatsen. Dat gebeurt nu eenmaal bij lage tonen. Eigenlijk mag je ook niet horen waar deze tonen vandaan komen. 
Ik begrijp ook niet helemaal wat je verwachting is bij spraak. De sub zal bij spraak helemaal niets doen. Niemand spreekt op dat soort lage frequenties.

Wat je ook nog kan doen is TruePlay. Je hebt dan wel een iOS-device nodig. Eventueel lenen om dit in te stellen. Kan  het geluid behoorlijk verbeteren. Dit is afhankelijk van de ruimte. 

Reputatie 7

Nog een toevoeging: op de Beam moet wifi aan staan. Anders kan hij de Sub mini niet bereiken.

Voorlopig is alles aangesloten via de ethernetkabels. Alles werkt dan naar behoren. De app werkt dan ook volledig. Zo is het dus ook mogelijk om het geluid aan te passen. Wifi staat van beiden aangevinkt maar zonder genoemde kabels is er geen verbinding mogelijk. In geval van het niet gebruiken van de kabels werkt de app niet volledig.

Trueplay is gedaan tijdens het installeren. Dat gaf duidelijk verandering t.o.v. ervoor. Gezien ik een ware digibeet ben twijfel ik alsnog gebruik te maken van de ethernetverbinding. Ik heb ervaren hoe het geluid samen met de minihub is en ben daar echt enthousiast over. Het is alleen wel zo dat ik een enorme hekel heb aan al de kabels en snoeren die nodig zijn om tv te kijken. Vriendelijk dank voor het meedenken.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dan zou ik toch eens contact opnemen met Sonos om te zien wat r misgaat met Wifi. In principe moet het gewoon werken.

Reputatie 7

Je geeft steeds aan wat je probleem is, maar zegt niets over hoe je netwerk eruit ziet, wat de evt. foutmeldingen zijn en wat je precies geprobeerd hebt. Dat maakt het moeilijk je te helpen, als je dat zou willen. Ook voor latere lezers van dit topic voegt het zo weinig toe.

Kun je aangeven wat er precies misgaat, bijvoorbeeld aan de hand van dit schema: https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network

Reputatie 7
Badge +3

Je geeft steeds aan wat je probleem is, maar zegt niets over hoe je netwerk eruit ziet, wat de evt. foutmeldingen zijn en wat je precies geprobeerd hebt. Dat maakt het moeilijk je te helpen, als je dat zou willen. Ook voor latere lezers van dit topic voegt het zo weinig toe.

Kun je aangeven wat er precies misgaat, bijvoorbeeld aan de hand van dit schema: https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network

Vandaar ook mijn advies om Sonos te contacten. Gebruiker geeft aan een complete digibeet te zijn en in de berichtgeving staan ook tegenstrijdigheden en/of onduidelijkheden waardoor het lastig wordt om te helpen. Ik vermoed dat een 1 op 1 contact beter kan werken. 

Ik heb alsnog besloten om de verbinding zo te laten zoals het nu is, met ethernetkabels. Deze zijn gelukkig kort omdat de router zich op nog geen meter afstand bevindt.

Ik kan niet eens vertellen welk netwerk ik heb want het heb er totaal geen verstand van. Ik ben al blij wanneer alles werkt. Ik zou moeten opvragen bij de provider welk netwerk ik heb en men zal me moeten bijstaan als het nodig moet zijn om deze te wijzigen. Dit durf ik niet want ik ben bang dat er dan niets meer werkt.

De foutmelding tijdens het daadloos verbinding was steevast ‘ Sonos kan geen verbinding maken’. Ik laat daarom de ethernetkabels zitten want het werkt daarmee zoals het hoort. Ik had ruim anderhalf uur met Sonos telefonisch contact gehad maar het wilde maar niet lukken. De tweede persoon waar ik mee sprak leek er nog minder van te weten dan ik… Daarom houd ik het nu zoals het is en ik moet zeggen dat ik er geweldig van geniet. Beiden vriendelijk dank voor de hulp.

Reputatie 7

Als het voor jou werkt is dat ook prima!