Beantwoord

welke speaker kan ik het beste toevoegen?

  • 1 January 2024
  • 10 reacties
  • 133 Bekeken

Goedemorgen,

ik heb thuis bij mijn TV een Beam en 2 One SLs staan. Nu wil ik nog een derde speaker toevoegen verderop in de woonkamer zodat ik in de hele woonkamer muziek kan afspelen.

Welke kan ik het beste toevoegen? 
Ik wil met tv kijken wel het surround geluid behouden.

Alvast bedankt voor de hulp!

icon

Beste antwoord door Erooij 1 January 2024, 11:31

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Welke speaker je wilt is natuurlijk een persoonlijke keuze en ligt aan het budget wat je hebt. Wij hebben een Era 300 in de eetkamer staan en een One sl in de keuken voor ons is dat voldoende. Veel plezier met het maken van je keuze!

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer het doel is om deze voor tv-geluid te gebruiken dan valt het af te raden om een extra speaker toe te voegen. Voor muziek kan dit wel prima en kan in feite iedere speaker gebruikt worden.

Deze extra speaker moet in een aparte kamer, zoals Sonos dat noemt, komen te staan. Via groeperen kan je ze vervolgens laten samenwerken. Bij tv geluid zal er echter een kleine vertraging ontstaan bij de extra speaker. Dit kan dan ervaren worden als een soort echo.

Surroundopstellingen zijn maximaal 2 surrounds plus eventueel een sub. Je kunt er dus voor kiezen om bij tv kijken niet te groeperen.

Dank voor je reactie.

Ik wil vooral dat de derde speaker geen effect heeft op de surround “beleving” van de huidige opstelling.

De derde speaker is dus puur voor wanneer ik muziek afspeel.

Reputatie 7
Badge +3

Je reageert erg snel. Ik had later nog toegevoegd om bij tv kijken dan niet te groeperen. Dan bl8jft het zoals het nu is 

Ik zag inderdaad dat je gepost had terwijl ik aan het typen was. Dank voor je heldere uitleg!

Ik ga dan eens kijken wat de beste optie. Zat te denken aan een extra One SL maar misschien wel een Roam SL.

Reputatie 7
Badge +3

Wil je hem ook kunnen verplaatsen/meenemen dan is de Roam een leuke optie. In alle andere gevallen zou ik voor een One of Era 100 gaan. 

En de Era 100 kan wel samengevoegd worden met de Beam en One SL?

Ik las ergens dat niet alles goed samenwerkt.

Reputatie 7
Badge +3

In feite voeg je niets samen. De combi Beam met 2 era’s kan mogelijk niet. Sonos ziet de surroundopstelling als één speaker, daar moet dus alles matchen. 
De situatie die jij beschrijft is dat de extra speaker in een apart “kamer” komt te staan. Je stuurt het geluid dus naar je surroundset en naar je extra speaker.

Zelf heb ik niet zo’n opstelling, maar wellicht kan een medeforumlid mijn aanname bevestigen. Dit is volgens mij hoe Sonos werkt, anders zou je nooit kunnen uitbreiden. Het gerucht is ook dat de one’s binnenkort niet meer geproduceerd worden.

Aaah op die manier..

Ze zijn inderdaad al niet meer te koop bij Sonos zelf.

Reputatie 7

Klopt. Je kunt alle Sonos speakers (mits op hetzelfde besturingssysteem- S1 of S2) groeperen. Zie 

Bij TV-geluid levert dat 75ms vertraging op op de gegroepeerde speaker, maar muziek is synchroon.