Beantwoord

Verbroken verbinding herstellen

  • 29 December 2023
  • 4 reacties
  • 48 Bekeken

Ik heb een oude setje Sonos 5 speakers. Eerste generatie. Deze deden het altijd als stereo-paar. Sinds enige tijd doet echter nog één speaker zijn werk. De tweede is er niet meer aan te koppelen tot stereo-paar. Ik zou zelfs een 'gedrade verbinding' tussen de twee speakers acceptabel vinden (Hoofdtelefoonuitgang van de één in de aux ingang van de ander), maar ook die verbinding krijg ik niet tot stand. Iemand suggesties?

icon

Beste antwoord door 106rallye 30 December 2023, 11:02

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Als een Sonos speaker geen contact met het netwerk heeft, kun je ook niets met de in- en uitgangen. Wat jij probeert gaat helaas dus niet werken.

Branden er lichtjes op de speaker waarvan we denken dat hij stuk is?

Hallo 106ralley. Dank voor het meedenken.

Het ‘witte’ lampje brandt continu van beide speakers. Wanneer ik de mute-knop en de volume knop tegelijk induw geeft hij ook ‘knipperend oranje’. Dat doe ik normaal om verbinding met het netwerk te zoeken of om één speaker als ‘linkse speaker’ aan te wijzen bij een stereo-paar.

Al die stappen zet ik achter elkaar in de sonos-app. Hij lijkt de ‘geluidloze speaker’ dan ook als ‘linkse speaker’ te accepteren van een stereopaar, alleen komt er geen geluid uit de ‘linkse speaker’. Wel uit de rechtste, die het ook al als ‘stand alone’ deed.

Reputatie 7

OK. Ergens lijkt er wel een verbinding te zijn, dus. Je zou eens een diagnose kunnen maken vlak na je het geprobeerd hebt en dan even met Sonos bellen.

Nieuwe ontwikkeling. Na voor de zoveelste keer de procedure voor het instellen van een stereo-paar te hebben doorlopen, komt er verbinding tot stand met de ‘niet functionerende speaker’. Enkele minuten functioneren ze als ‘stereopaar’. Ik kan via ‘balans’ het geluid verschuiven van de rechter naar de linker speaker. Dan valt me echter op dat het linker kanaal slechter klinkt, kraakt, zachter klinkt, en na verloop van tijd ook helemaal weer wegvalt. De verbinding is er dus. Hij is echter niet ‘stabiel’. Op het moment dat ik dit typ is de verbinding ogenschijnlijk weer helemaal weg.

Ook het omdraaien van de speakerrollen links en rechts verandert de situatie niet. De ene speaker functioneert altijd. Zowel in de rol ‘links’ als ‘rechts’. De andere speaker functioneert momenteel weer helemaal niet.