Beantwoord

verbinding tussen Beam gen 2 & one Sl

  • 4 December 2022
  • 4 reacties
  • 478 Bekeken

Beste, 

 

ik heb recent een Sonos Beam (gen2) gekocht samen met een One SL met het idee van die als surroundsound te gebruiken voor TV/ muziek af te spelen. Kan echter niet verbinden want hij zegt er zijn 2 compatible sonosproducten nodig maar toont ze niet. Ze zijn allebei verbonden met wifi, ze staan indezelfde ruimte maar in de app als 2 verschillende kamers. En ongeveer “5-6meter » van elkaar verwijderd. Kan iemand mij helpen met wat ik moet doen om deze te verbinden aub? 
 

alvast bedankt 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 4 December 2022, 11:35

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7

Voor surround heb je altijd twee achterspeakers nodig - overigens niet alleen bij Sonos.

Zie bijvoorbeeld de sets die Sonos zelf aanbiedt: https://www.sonos.com/nl-nl/products/wireless-home-theater

Je moet dus nog een One SL aanschaffen…..

 

Bedankt! Betekent dat dan ook dat ik dus onmogelijk bvb muziek kan streamen op beide boxen tegelijk? Er is dus geen manier om ze te koppelen zonder een derde? Sorry stomme vraag misschien maar ben een leek op dat vlak😊

Reputatie 7
Badge +3

De Beam en de One moeten dan in 2 aparte kamers, zoals Sonos dat noemt, worden geconfigureerd in de app. Ze mogen dus beide wel in een ruimte staan maar in Sonos heb je dan bijvoorbeeld de kamer “tv” en de kamer “zithoek”.  Vervolgens kan je beide kamers groeperen om muziek te luisteren. Bij tv kijken kan dat ook, maar dan zit er mogelijk een kleine vertraging in het geluid naar de One.

Het mooiste is om de investeren in nog een One sl en je kunt dan een surroundopstelling maken die voor een fantastisch tv geluid zorgt en ook direct voor muziek te gebruiken is zonder verder te groeperen.

Bedankt voor de hulp! 

Reageer