Vraag

Verbinden met ander WIFI netwerk zonder inpluggen in Router

  • 25 December 2020
  • 4 reacties
  • 1713 Bekeken

Wij hebben meerdere wifi netwerken draaien aangesloten op één router, maar met meerdere types Accespoints (die 2 afzonderlijke meshes vormen), Nu wil ik mijn Sonos systeem op een ander netwerk koppelen (omdat dit netwerk bereik geeft voor het hele huis) echter hangt hier geen router met “eigen” wifi netwerk aan. het 2e netwerk is opgebouwd uit  3 AP’s van unifi en in de AP’s is geen mogelijkheid in te pluggen met een netwerk kabel voor het lerende effect van de componenten.

De vraag concreet is hoe kan ik van WIFI netwerk wisselen zonder in te hoeven pluggen?

Dank vast voor de respons.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Als ik het goed begrijp zit het zo: er is in die installatie slechts één router en dus ook slechts één apparaat dat DHCP-diensten levert. Vanuit het perspectief van IP is het één netwerk.
Er zijn echter verschillende SSIDs (twee?). De Sonos-apparaten zijn momenteel aangesloten via één SSID. De andere SSID wordt gedragen door drie AP's van het merk Unifi.
Je zou je Sonos-apparaten willen omschakelen naar die andere SSID.
Is dat je vraag?

Reputatie 6
Badge +3

van wifi wisselen ? settings → System → Network → Networks

Als ik het goed begrijp zit het zo: er is in die installatie slechts één router en dus ook slechts één apparaat dat DHCP-diensten levert. Vanuit het perspectief van IP is het één netwerk.
Er zijn echter verschillende SSIDs (twee?). De Sonos-apparaten zijn momenteel aangesloten via één SSID. De andere SSID wordt gedragen door drie AP's van het merk Unifi.
Je zou je Sonos-apparaten willen omschakelen naar die andere SSID.
Is dat je vraag?

Klopt, precies wat ik bedoel. de router (standaard KPN Experia Box met eigen extenders) is wifi SSID 1 en de unifi AP’S vormen het 2e. maar van alle devices een SSID mesh van maken lukt helaas niet. dan “zitten ze elkaar in de weg”.

Reputatie 7
Badge +3

https://support.sonos.com/s/article/1061?language=nl_NL