Ik heb al vele topics gelezen en daar actie op ondernomen maar start en nu toch maar zelf een. Ik heb al jaren meerdere Sonos boxen, in het begin aangesloten met een bridge. Dat heeft jaren prima gewerkt. Toen dat niet meer zo goed werkte heb ik een Boost aangeschaft wat jn eerste instantie ook prima werkt. Maar ik heb al heel lang last van boxen die af en toe uitvallen of muziek die uitvalt.
Muziek van mijn NAS is best stabiel maar laat het ook weleens afweten, Spotify is een drama.
Sinds enige tijd heb ik voor verbetering van mijn wifi netwerk 3 stuks TP Link Deco M5 aangesloten en mijn wifi is prima. Vergaderingen via Teams lopen soepel . De hoofd Deco staat als router ingesteld en de wifi van mijn KPN modem is uitgezet, het modem kan niet als bridge ingesteld worden. Alle boxen lopen via Sonosnet, dus via de Boost, herkenbaar via WM: 0. De boost is middels de ethernetkabel aangesloten op de hoofd Deco. Alles wat met tv te maken heeft is aangesloten op het KPN modem.
Ik heb bewust verschillende hubs uit elkaar gezet. De Boost staat vier meter van de hoofd Deco, de hub voor de verlichting is aangesloten op de tweede Deco die een verdieping hoger en 13 meter verder staat. Mijn NAS is hier ook op aangesloten. Mogelijk dat dit niet optimaal is maar toen mijn NAS nog rechtstreeks op mijn modem zat had ik dezelfde problemen. Ook mijn dect telefoons staan niet echt dichtbij.
Vanmorgen nog eens alles herstart, eerst modem, toen Deck M5 en toen alle boxen en de boost losgekoppeld en vanaf de Boost een voor een weer opgestart. Maar met Spotify was het direct weer een drama. Muziek van mijn Nas lijkt het goed te doen. Kunnen jullie eens meekijken?