Vraag

Uitdaging met 2 x five (gen 2)

  • 7 November 2020
  • 10 reacties
  • 225 Bekeken

Goeiemorgen,

Ik heb deze week eindelijk Sonos kunnen kopen! 2 x een five (gen2).
 

In eerste instantie heb ik deze als stereoapparatuur naast de tv gezet omdat daar ook m’n ouder luidsprekers stonden.

 

Ik kijk overigens nooit tv met geluid, de speakers zijn er echt voor het luisteren van muziek en dan zit ik meestal aan de keukentafel.

 

Dus ik dacht, laat ik 1 speaker helemaal in de hoek zetten bij de tv en 1 speaker  op de hoge buffetkast Bij de keuken, dan heb ik het meest kamergeleerde geluid! 
 

Maar klopt dit wel? Moet ik dan stereopaar uitschakelen? Want als ik dat probeer om te testen dan verwijderd de app gewoon 1 van de speakers...


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Excuus voor de spelfouten, ik zie ze nu pas; oude-r/ “bij” met kleine letter/ met name kamergeleerde ipv kamervullende kan verwarring brengen. 

Reputatie 6
Badge +3

Stereopaar uitzetten is een keuze die je maakt; als ze te ver van elkaar staan of in andere ruimtes heeft stereo niet veel toegevoegde waarde natuurlijk. De app verwijderd geen speakers, het zou kunnen dat een groep of stereopaar is opgeheven omdat je de speaker uit de stroom hebt gehaald (bijvoorbeeld om deze te verplaatsen). Je moet dan weer opnieuw groeperen of stereopaar instellen.

Reputatie 7
Badge +3

Gezien wat je schrijft zou ik zeker voor 2 kamers gaan. De “verdwenen” speaker in een nieuwe ruimte plaatsen, bijv. “Keuken” en deze dan groeperen met de woonkamer. 

Hoi @Thijs666 

En natuurlijk horizontaal plaatsen als je voor twee kamers kiest, voor het stereo effect per Play 5.
Maar dat wist je al. :-)

Op basis van jullie adviezen, waarvoor dank, heb ik het stereo paar losgekoppeld, omdat deze nu ver uit elkaar staan. Ik heb nu woonkamer en keuken, maar alleen de woonkamer speelt nu. Hoe koppel ik die keuken speaker eraan? Voel me echt een vreselijke beginner...

 

Hij wil het alleen als stereoapparatuur installeren...

 

Reputatie 7

@Thijs666 “Koppelen” is geen Sonos term. Het lijk erop dat je twee “Kamers’ wilt “Groeperen”. Waar je dat probeert te doen is niet de juiste plek. Twee kamers groepeer je met de knop die ik op bijgaand plaatje heb omcirkeld:

 

Reputatie 2
Badge +2

Hoi Thijs666, je moet even op het tekentje naast de volumeslider tikken.

daarna kun je als het goed is de andere box, die als het goed is in een andere kamer is ingedeeld aanvinken.

deze gaat dn als het goed is meedoen.

 

Alles is goed gelukt, dank allemaal