Skip to main content

Heb nieuwe Telenet TV box geplaatst. 

Nu merk ik dat na uitschakelen van de TV en de Box met de afstandsbediening van de TV box, zowel op de Playbar als de gekoppelde 2 x Play 3, het wit en het groen ledje tegelijk continu blijven branden. Wil dit zeggen dat de Sonos apparaten eigenlijk steeds ‘on’ staan?? Dan is dit niet echt bevorderlijk … Dit was vroeger met de oude digicorder niet het geval. Maar toen werd de TV wel met zijn ‘eigen’ afstandsbediening uitgezet.

Playbar is aan tv gekoppeld via het optisch kabeltje.

Wit en groen tegelijkertijd? Volgens mij kan dat niet, het is of wit of groen.

Het witte lampje kan je standaard uitzetten in Sonos app en het groene lampje zou volgens mij na een paar minuten moeten verdwijnen. 
Het is overigens standaard en nooit anders geweest, dat Sonos altijd aan blijven staan in een soort stand-by stand. 

3x excuses, effe mijn bril opgezet en nu het licht is nog eens gaan kijken. Het is het luidspreker tekentje waar een streep doorstaat en groen brandt... de knop waar je het toestel mee aan /uit zet.

Nu dat heb ik nog nooit ergens weten banden op geen enkel van mijn Sonos toestellen.

En blijft die groen branden of gaat die na bepaalde tijd uit?

Dit lampje zou moeten branden wanneer het geluid op pauze (mute) gezet wordt en niet wanneer de verbinding “verbroken “ wordt. 

Eerste bericht op Google:

Een groen lampje kan twee dingen betekenen, ofwel dat de speaker gedempt is (0% volume), in welk geval het lampje statisch groen zal zijn. Anderzijds als het lampje groen knippert is de speaker naar de fabrieksinstellingen hersteld.

Door middel van een fabrieksreset zal het Sonos component al zijn instellingen verliezen, dit is een actie die wij in de meeste omstandigheden niet aanraden behalve als dit specifiek door ons gevraagd wordt tijdens een support sessie.

Mocht u in deze een groen knipperend lampje hebben dan kunt u de speaker opnieuw koppelen.

Als u andere Sonos apparatuur heeft die nog wel functioneert, kunt u de speaker opnieuw koppelen via de Sonos app onder “Instellingen > Systeem > Product” toevoegen en daar deze stappen te doorlopen.

Als u verder geen andere Sonos apparatuur heeft en de melding krijgt dat het systeem niet gevonden kan worden, kies dan in de Sonos app voor Dit Werkt Niet > Meer Opties > Controller Opnieuw Instellen om helemaal opnieuw te beginnen met een installatie van een nieuw systeem.

Mocht de installatie van de speaker niet lukken, dan is het advies telefonisch contact met onze supportafdeling op te nemen zodat we samen met u onderzoek kunnen doen om te zien wat er mis gaat in het netwerk of met de speaker.

is effectief vreemd, lampje brande als alles ‘uit’ stond samen met het witte ledje…

Heb nu nogmaals de test gedaan en als je geluid uit zet voor je de configuratie afzet, dan branden effectief de beide lampjes.

Als alees uit staat en je drukt op de afstandsbediening om het geluid als nog op stil te zetten dan gaat het lampje ook aan.

Zal dus normaal zijn…

bedankt alvast om toch effen mee van gedacht gewisseld te hebben.

Case closed :)

Het is zeker niet normaal dat er een lampje groen blijft branden en het witte lampje kan zoals gezegd uitgezet worden in de app. Snap ook nog niet hoe er 2 lampjes kunnen branden, er is volgens mij maar 1 led. Wanneer deze wit brand bij een werkend systeem dan zou die groen moeten kleuren bij het stilzetten van het geluid.

Kan je een foto plaatsen?

Dank, weer wat geleerd. Deze wijkt af van de diverse speakers die ik heb. Wellicht dat je bij deze dan ook het witte lampje niet kunt uitzetten via de app. Blijft de groene over. Blijf het vreemd vinden dat deze blijft branden. Dit is een indicatie dat deze op Mute staat en het lijkt daarmee constant onder spanning te staan ipv in rust. Wellicht kan iemand die een playbar heeft hier meer over zeggen.