Vraag

Syfonisk spaekers veroorzaken storing op sonos systeem

  • 11 May 2023
  • 1 reactie
  • 30 Bekeken

Badge

Ik had al een tijdje problemen met uitvallend geluid op mijn Sonos Beam. Kon eerst niet vinden wat de oorzaak was. Daar ben ik nu achter. Het zijn de goedkope Ikea Syfonisk speakers. Ik heb deze weggehaald en meteen is de storing weg. De syfonisk was bedraad aangesloten in de slaapkamer. Maar nu wil ik toch wel zeker weten of het inderdaad aan Syfonisk ligt. Ik kan daar natuurlijk een echte sonos (one) aanschaffen maar als de storing dan terugkomt dan zit ik met een probleem. Heeft iemand een idee of het inderdaad door die ikea rommel komt of is er iets anders aan de hand en gaat een echte sonos het ook  niet storingsvrij doen.


1 Reactie

Reputatie 7
Badge +3

Laat ik beginnen de toevoeging “die Ikea rommel” een wat overdreven opmerking te vinden. Wanneer het rommel is, waarom koop je het dan en vergeet bovendien niet dat de hard- en software voor de speaker van Sonos is.

 Nu het probleem:

Het lijkt mij toch iets met het netwerk te maken te hebben. Hoe is dat opgebouwd en vanwaar is de Symfonisk bedraad aangesloten? 
Mijn advies is om een diagnose te maken, direct na het ontstaan van de verstoring, nummer noteren en contact opnemen met Sonos. Zij kunnen dan zien wat er binnen je netwerk gebeurt op het moment dat de storing ontstaat. 

Reageer