Beantwoord

Surround Set als stereo paar gebruiken (ouwe koeien)

  • 3 February 2024
  • 4 reacties
  • 195 Bekeken

Badge +1

Dit topic is natuurlijk al vaker voorbijgekomen hier maar ik blijf toch nog met wat vragen zitten..Ik heb op dit moment een Beam waar 2 Play:1’s aan gekoppeld zitten gedefinieerd als surround speakers. Echter, ik zou eigenlijk ook de surroundboxen, de Play:1’s, als stereo paar willen gebruiken zonder de Beam. Je kunt natuurlijk de surround boxen weer definieren als stereo paar maar het is een heel gedoe om dit weer in te moeten stellen als je even naar muziek wil luisteren. Sowieso knap waardeloos dat dit niet kan. Maak het gewoon mogelijk dat speakers zich in meerdere kamers kunnen bevinden en zich gedragen als surround of stereo-paar afhankelijk welke kamer actief is. Zal wel te simpel zijn..

Vraag 1: Heb ik dit probleem ook met bijvoorbeeld de lijn-ingang van de Era 100? En dan met name met het afspelen van elpee’s via een platenspeler die via de lijn-ingang van de Era 100 gekoppeld is. (zag net dat de lijningang van de Era 100 wordt uitgeschakeld zodra de set als surround set ingesteld wordt dus deze vraag is al beantwoord)

Vraag 2: Heb ik dit probleem ook als ik muziek afspeel met Spotify via Bluetooth naar de Era 100’s die ingesteld staan als surround set?

Vraag 3: Victrola Stream Onyx platenspeler, speelt hier hetzelfde probleem? Iemand ervaring mee?

Om er nou 2 Era’s bij te kopen puur en alleen voor de muziek.. Tja.. Sonos vindt dat een uitstekende oplossing natuurlijk. 

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Erooij 3 February 2024, 23:12

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Speakers verbonden als surround zijn volgens mij niet meer in te zetten als Bluetooth speaker en ook de line-ingang werkt dan niet meer. Sonos ziet de soundbar dan als één speaker, samen met de surrounds en sub. Je kunt de surrounds dus niet apart aansturen. 
Overigens vind ik dit persoonlijk een prima oplossing. Stereo-speakers horen voor de luisterpositie te staan en niet achter. Om nu steeds de bank te verhuizen is ook niet de oplossing. Bovendien is de geluidsspreiding prima verzorgd bij Sonos. Ik gebruik zelf een playbase in combi met 2 play 1’s en gebruik de instelling sfeervol. Het stereo-effect is dan beter dan bij de meeste installaties. Wellicht is hier ook de ruimte van belang.

Reputatie 7

Ik zie het meer als een bij-effect van de verschillende manier waarop een stereo set up en een surround set up worden aangestuurd, maar dat zorgt er wel voor dat hier geen oplossing voor is. Ik vraag me wel af of je zoiets ook van een klassieke surround set up zou vragen overigens.

Badge +1

Hoi, bedankt voor jullie antwoorden. Omdat ik eigenlijk meer muziek draai dan films kijk had ik een wat onconventionele opstelling qua surround-speakers, oftwel de speakers gewoon links en rechts van de TV en de Beam in het midden. Heb de directie (mijn vrouw:)) zover gekregen dat ik 2 Era 100’s mocht aanschaffen en die heb ik nu links en rechts van de TV staan en de surround-speakers zijn naar achter geplaatst.  Blijft nog de bevestiging van de Era’s over.. als ik gebruik wil maken van een stand moeten daar wel netsnoer, verloopje RCA kabel en de lijningangs-adapter door… Aan de muur hangen is ook niet echt mooi met die RCA kabel. Iemand nog tips?  (Ja, ik ga plaatjes draaien via de Era’s) 

Bonjour, j'ai le même problème mes 2 era100 sont connecté en mode surround 

Pourquoi n'y a t'il pas moyen de ce connecter en Bluetooth quand la barre de son arc ne fonctionne pas ? Merci

Reageer