Sticky Beantwoord

sub mini aansluiten op 2 kamers

  • 1 February 2023
  • 6 reacties
  • 215 Bekeken

Is het mogelijk om een sub mini aan te sluiten in 2 kamers zonder af en aan te melden? 

Ik wil deze voor 2 kamers gebruiken.

in de 1e kamer gebruiken bij de playbar . 

In de 2e kamer gebruiken bij een play 5.

icon

Beste antwoord door Erooij 1 February 2023, 20:52

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nee, dat kan niet, de sub kan slechts aan één kamer gekoppeld zijn. Alternatief is steeds ontkoppelen en koppelen aan de ander. Niet echt aan te raden.

Reputatie 7

En dan raak je elke keer je Trueplay kwijt……

Wat omslachtig dit. Heb net een Sonos sub mini gekocht. 

Ik heb voor muziek een play5 en 2 play1’s voor muziek en een Beam voor TV kijken. Nu wil ik de Sub mini dus koppelen aan mijn muziek en wanneer ik TV kijk aan de Beam. Dit blijkt dus niet te kunnen zonder eerst de Sub te ontkoppelen. Wat belachelijk. De Sub mini gaat terug.

Reputatie 7
Badge +3

Maar loop je dan de hele dag te slepen met de sub? De sub staat tot op een vaste locatie. Je kunt moeilijk de speakers in de slaapkamer en de sub in de woonkamer laten spelen. 
Groepeer de speakers en de sub zal prima meedoen of maak een surroundopstelling van Beam, 2 play 1’s en de sub. Een prima combinatie om muziek af te spelen met een zeer ruimtelijk geluid.

Nee alles staat bij mij in de woonkamer. De sub wordt niet verplaatst. 
surroundopstellig met Beam, 2 play 1’s en de sub is goed inderdaad. Maar wat moet ik met de play 5? Die is voor muziek bedoeld. 
komt er eigenlijk op neer dat ik de sub met de Beam moet verbinden. Dan kan ik zowel tv als muziek afspelen erop. Misschien is dat een oplossing. Ik gebruik de beam namelijk alleen voor tv. 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt toch groeperen. Het nadeel is dan alleen dat alle speakers spelen. Persoonlijk heb ik de surroundopstelling altijd zeer prettig gevonden voor muziek. Een beetje spelen met de volumeregeling voor de surrounds en je hebt een mooi verdeeld geluid.

Reageer