Skip to main content
Vraag

spraakassistent met meerdere personen en eigen spotfiy accounts

• September 24, 2026
  • 3 reacties
  • 10 Bekeken

Kan iemand mij helpen? 

Ik heb 3 kids met alle (straks) een eigen sonos op de kamer. Ik wil dat ze met spraakbediening hun eigen speaker kunnen bedienen en dat die speaker hun eigen spotify account gebruikt. 

Ter info: ik heb een family account en ieder kind heeft zijn eigen account van spotify die ik heb toegevoegd in mijn spotify family  

Probleem 1. Sonos voice control ingesteld op sonos dochter. Werkt met haar eigen spotify prima  

Sonos voice control geselecteerd op sonos zoon 1. Hij vraagt om muziek en sonos pakt de spotify van dochter. Niet de bedoeling. 

Opgezocht, maar blijkbaar kan sonos voice control maar 1 spotify account pakken en dat is die van het 'hoofdaccount' 

Dus, dan maar geen sonos voice control. 

Alexa wellicht, want ik lees dat als je een hoofdaccount aanmaakt bij Amazon alexa dat je daar profielen kunt toevoegen in je family. En die hun eigen spraakherkenning kunt aanleren. 

Dit geprobeerd maar werkt ook niet! 

Hoe krijg ik het voor elkaar, dat alle 3 de kids gebruik kunnen maken van de voice control EN hun eigen spotify gebruikt wordt? 

3 Reacties

106rallye
  • September 24, 2026

Alexa zou wel moeten kunnen, zie https://www.reddit.com/r/sonos/comments/1pdb6bw/multiple_spotify_accounts/

Als je oudere speakers hebt waar Google Assistant op zit pakt GA de laatst op de speaker gebruikte Spotify-account. Dat werkt dus wel.

• Auteur
  • Novice
  • September 24, 2026

Bedankt voor je antwoord. 

Alexa heb ik helemaal geprobeerd zoals aangegeven in de reddit forum. Maar dit werkt niet. Ook kan ik alexa niet in het Nederlands aanspreken op de sonos. Al geven forums aan dat dit wel moet kunnen? 

Ik ga morgen nog eens GA proberen dan. Maar wordt er moedeloos van. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 24, 2026

Haha, dat gevoel herken ik wanneer mijnvrouw ook weer eens niet luistert. Dat is ook de reden waarom ik geen spraakbediening gebruikt, één die niet luistert is wel genoeg.