Skip to main content

Na een modemwissel zonder aanpassing aan het wifi netwerk (zelfde SSID en wachtwoord) kan ik helaas geen enkele speaker meer koppelen, zowel via wifi als bekabeld rechtstreeks verbonden met het modem en zowel in de Android app als op een PC. Inmiddels alles al geprobeerd n.a.v. alle problemen en klachten die mijn mede-Sonossers ervaren hebben, maar inmiddels het punt bereikt dat 'neem contact op met Sonos’ de enige overgebleven optie lijkt te zijn. Ook dit hebben veel mensen al doorlopen.

Concreet mijn vraag: Wie heeft dit daadwerkelijk gedaan en hoe heeft dat tot de oplossing geleid?

Wie-o-wie, ik hoop dat jullie kunnen helpen, alvast bedankt!

Geteste apparatuur voor dit probleem: Sub, Playbar, Sonos One, Sonos:1. Foutcode 1000, 1106

Je hebt het gedaan zoals ik geadviseerd zou hebben. Voldoet je nieuwe netwerk and e netwerkvereisten voor Sonos? Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/sonos-system-requirements

Heb je nog geprobeerd een eventueel 5Ghz netwerk tijdelijk uit te zetten om verbinding te kunnen maken? Met name oudere speakers kunnen niet werken met 5Ghz, maar lijken wel van zo‘n netwerk in de war te kunnen raken als het dezelfde naam heeft als het 2,4Ghz netwerk.

Is de Sonos One een Gen 1 of Gen 2 Bij de Gen 2 is wijziging van netwerk makkelijker omdat die dat via bluetooth doet. Je zou dan die als eerste over kunnen zetten.

Anders inderdaad Sonos bellen.

Bedankt voor je antwoord Rallye,

Mijn netwerk voldoet sinds het gedoe met instellen aan de eisen, WPA 3 uitgeschakeld, alleen WPA 2 in gebruik en een apart 2.4Ghz netwerk met ander SSID. Bij verbinden met het netwerk lijkt het gewoon goed te gaan, maar de foutmeldingen lijken erop te wijzen dat er wel iets met de verbinding naar de Sonos servers mis gaat. Ook de port forwarding etc. al onder handen genomen en de benodigde poorten voor o.a. Sonos Update geforceerd opengezet, hoewel die niet geblokkeerd zouden moeten worden. Na een nachtje rust voor de aangesloten speaker (gewoon weer bekabeld) doe ik straks een nieuwe verwoede poging, als dat niet lukt zou ik het dus ook echt niet meer weten. Dank je wel voor de moeite en je tijd!

Ik hoop er nog op dat iemand me kan vertellen wat Sonos Support nu eigenlijk gedaan heeft bij anderen met dit euvel.

Reageer