Skip to main content

Ik heb een Sonosnet gebouwd thuis met:

• Beam (UTP aan netwerk)
  • Sub Mini
  • ONE SL, stereopaar

Ik zie netjes dat alles netjes op via WM0 connect, dat is dus via de Beam (die aan het netwerk hangt).

en deze:

Mijn netwerk bestaat uit een Ubiquity Unifi setup. 
Het vreemde is dat ik in mijn netwerk clients overzicht, niet alleen de Beam zie maar ook de Sub Mini en een One SL (vergeet de Era 100 even in onderstaande voorbeeld).

Je ziet ook dat het lijkt alsof de One SL en Sub Mini bekabeld zijn aan mijn netwerk, terwijl alleen de Beam bekabeld is en de rest connect naar de Beam met SonosNet.

Iemand enig idee hoe dit kan of misschien hetzelfde heeft?

Thanks!

Je surrounds en de Sub krijgen inderdaad een eigen ip-adres op je netwerk via de Beam.

Dat is normaal gedrag; ze nemen de verbinding over van je bekabelde device, behalve je ERA, die ondersteund geen SonosNet meer. Kun je aan zien welke kant het uit gaat. SonosNet gaat verdwijnen, hoeft ook niet meer. Het komt nog uit de tijd dat iedereen alleen een wifi punt in de meterkast had.

Bij mij is het dus net zo, alleen de Boost is bekabeld op poort 14, rest op SonosNet behalve de ERA.

Ah kijk dan snap ik waar het vandaan komt. Dank voor je duidelijke antwoord @Eddie the EagleDus uiteindelijk gaat alles individueel naar een Wifi Access Point toe. Wordt het tijd om Sonosnet te ontmantelen dan? Ik vindt het juist fijn dat het los van alles zijn eigen netwerk gebruikt zonder interference.

Ja daar lijkt het op, dit was alleen van toepassing op de Move & Roam ivm mobiliteit van het apparaat maar nu dus ook op de ‘vaste’ ERA`s. Je hoeft SonosNet niet te ontmantelen, het gaat prima samen maar op nieuwe apparaten dus niet meer van toepassing.

Wat ik hier wel eens merk met de ERA is dat die uit de groep gegooid wordt; ik vermoed dat dat met AP roaming te maken heeft. Ik moet `m eens vastzetten op 1 AP en kijken hoe dat uitwerkt maar nog niet getest. Als je meerdere AP`s in huis hebt en geen prosumer systeem als Unifi, dan lijkt me roaming nog wel een uitdaging worden in de toekomst. Over meshing systemen zullen we het helemaal niet hebben.