Skip to main content

Ik heb 2 aparte Sonos play:1 staan. Laatste weken veel problemen: ‘geen verbinding met wifi’ terwijl wifi prima werkt.  Vanochtend met internetprovider gebeld; voorstel was om de 2 netwerken 2,4 en 5 uit elkaar te halen door ze een aparte naam te geven. Nog steeds hetzelfde wachtwoord etc. Nu werkt Sonos niet meer. Dus met ethernetkabel geprobeerd verbinding te maken met router… hij vindt product niet. Wat kan ik nog meer doen? Ik heb geen zin in een totale reset en terug naar fabrieksinstellingen! Wie helpt? Ik wil gewoon muziek luisteren in het weekend. Is zo’n beetje het enige wat nog mag… :( 

Meerdere wifi`s is juist iets wat Sonos niet leuk vind, je internetprovider kan dat ook niet weten lijkt me. Je kunt beter even met Sonos contact opnemen alhoewel de bekabelde oplossing aan je router wel had moeten werken eigenlijk.

Heb je ook nog wifi versterkers, of andere wifi appratuur in gebruik ?

Ik heb inderdaad een versterker. Sonos had zelf geopperd om die een andere naam te geven, maar dat vond xs4all weer niet goed… 

Toch alles terug naar fabrieksinstellingen? Of mijn wifi-naam weer terug naar af? 

Fabrieksinstellingen gaat je niets brengen. Versterkers en meerdere wifi`s gaat ook niet lekker met Sonos, die wifi kun je weer terugzetten. Ik zou toch eerder denken aan de bekabelde oplossing met Sonos. Evt met aanschaf van een Sonos Boost. Hier een artikel ter info daarover, je leest daarin dat Sonos een heel andere manier van draadloos gebruik heeft met kabel of bekabelde Boost. Ik begrijp daarom nog niet goed waarom het niet werkt als je een speaker bekabeld hebt. Kijk daarom ook nog eens naar dit artikel en volg de stappen daar nog eens.

Dank, ga ik doen!