Probleem:
Een of meer van mijn Sonosen vallen steeds uit. De andere speakers spelen dan Spotify door maar een of meer speakers vallen uit en doen na ongeveer 10-20 secondden weer mee. So
De ellende is begonnen na de “upgrade” naar S2. Daarvoor met de ouderwetse bridge nooit problemen gehad. Ben ondertussen redelijk ten einde raad en weet geen oplossingen meer.
Situatie:
Ik heb 2x Sonos One en 3xSymfonisk. In een redelijk klein huis met houten vloeren. De speakers staan per stuk maximaal 4 meter uit elkaar. 1 Sonos Symfonisk is bekabeld aangesloten.
Wat ik geprobeerd heb (o.a.)
- Sonos Net, op alle drie de kanalen geprobeerd. geen oplossing.
- Extra speaker bijgeplaatst voor betere mesh dekking, geen oplossing.
- Firmwares uiteraard up to date.
- Andere Sonos speaker bekabeld aangesloten, geen oplossing
- Draadloos aangesloten speakers, allen op fixed IP adres, geen oplossing
- Extra Accespoint (Asus T68U) aangelegd voor betere wifi dekking, geen oplossing
Diagnosecode
- 1592008565
Laatste uitval een diagnose verzonden. De sonos-ONE eindigend op Mac adres :01:28 viel herhaald uit en kwam weer terug, in sync met de andere speakers die wel gewoon doorspeelden.
Wat kan ik nog doen?
- Heeft het aanschaffen van een Sonos boost zin?
- Heeft het bedraad aansluiten van extra speakers zin? (beetje tegen het idee van de sonos speakers in maar goed ik ben ondertussen dermate ten einde raad dat ik terug naar bedrade speakers door het hele huis wil..)
- Wat zijn mogelijke vervolgstappen in de analyse?