Beantwoord

Sonos valt een paar seconden uit

  • 3 December 2022
  • 5 reacties
  • 6303 Bekeken

Badge

Diagnosenummer: 2082243065

Ons sonos systeem valt regelmatig uit voor een paar seconden en begint dan opnieuw te spelen. Andere apparaten die met de WiFi verbonden zijn hebben dit niet dus ik heb een vermoeden dat het niet aan de WiFi ligt. 
 

Ook wanneer we via de app of Spotify nummers kiezen zit hier vaak vertraging op of zit het systeem gewoon vast en is er geen geluid meer te horen. 

icon

Beste antwoord door Jeroen V 5 December 2022, 13:23

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Ik heb dit in het verleden ook al gehad. Sind mijn sonos nu bekabeld is, (op een fiber netwerk) heb ik dit probleem niet meer. U moet weten dat een netwerk gedeeld wordt met het aantal gebruikers, incluis toestellen die er op dit moment gebruik van makes. Is uw WIFi-snelheid 20 Kbps en uw aantal gebruikers is 10 dan heeft uw Sonos maar 2 Kbps om naar behoren te streamen. 

Reputatie 7
Badge +3

Dit lijkt toch echt op een lokaal WiFi probleem. Het ene apparaat heeft nu eenmaal meer nodig dan het ander. 
Om je diagnose uitgelezen te krijgen moet je maandag even bellen met Sonos. Zij kunnen dan mogelijk zien wat de storende factor is.

Reputatie 4
Badge +1

hi @GillPuy 

Heb even een kijkje genomen in je diagnose.

Wat mij opvalt is dat één speaker is aangesloten met een netwerkkabel, van die speaker is wel het Wifi uitgezet op de speaker.

Wat je zou kunnen proberen is de Wifi op die speaker weer aan te zetten en Sonos zijn eigen netwerk te laten opbouwen wat zeer stabiel kan werken.  

Ook een reden van de muziek uitval kan zijn dat ik veel upnp errors te zien krijg.

Zou je kunnen checken in je router of de upnp aan staat?

 

Jeroen

 

Badge

hi @GillPuy 

Heb even een kijkje genomen in je diagnose.

Wat mij opvalt is dat één speaker is aangesloten met een netwerkkabel, van die speaker is wel het Wifi uitgezet op de speaker.

Wat je zou kunnen proberen is de Wifi op die speaker weer aan te zetten en Sonos zijn eigen netwerk te laten opbouwen wat zeer stabiel kan werken.  

Ook een reden van de muziek uitval kan zijn dat ik veel upnp errors te zien krijg.

Zou je kunnen checken in je router of de upnp aan staat?

 

Jeroen

 

Dag @Jeroen V 

Bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord.

Het klopt dat één speaker is aangesloten met een netwerkkabel en dat de Wifi daarvan is uitgezet. Dit is op aanraden van één van jouw collega’s aangezien ik dit probleem ondertussen al een heel lange tijd heb. Het toestel waarvoor de Wifi is uitgeschakeld staat trouwens 2 verdiepingen boven de andere toestellen dus ik denk niet dat daar het probleem ligt? Klopt dit? 

Ik heb net de instellingen van de router bekeken en zag inderdaad dat upnp niet meer actief stond. Heb dit nu opnieuw geactiveerd. Moet ik voor de rest nog iets aanpassen aan de instellingen van de router en/of Sonos apparaten?

Bedankt.

Gill

Reputatie 4
Badge +1

@GillPuy 

 

Als het goed is hoef je alleen de uPnP aan te zetten.

Je hebt geen problemen meer die je ervaart op dit moment?