Skip to main content

Dag iedereen,

Mijn geduld met mijn sonic-speakers is op, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb thuis een homey pro. Hierop heb ik, onder meer, drukknopjes en mijn Sonos speakers geïnstalleerd.

In de woonkamer staan twee aan elkaar gekoppelde Sonos speakers, welke een afspeellijst beginnen te spelen wanneer ik op een drukknopje druk. Allemaal goed en wel.

Nu blijf sinds een tijd de muziek vaker hangen; hij stopt volledig om dan naar het volgend nummer over te gaan. Dit nummer speelt ook weer ettelijke seconden alvorens te pauzeren en naar het volgend nummer over te gaan. Uiterst vervelend. 

Heeft iemand hier raad mee?

Groeten,

Wouter

Wat gebeurt er wanneer je dezelfde handelingen verricht vanuit de Sonosapp? 

Ik had vandaag drie manieren uitgevoerd om muziek te luisteren:

1. Via de drukknop, zoals hierboven uitgelegd. Fouten.

2. Openen van Spotify op de gsm, 'afspelen op woonkamer'. Fouten.

3. Inderdaad via de Sonos app. Zelfde fouten...

Je vraagstelling is daarmee een beetje te ingewikkeld geworden. Je hebt dus gewoon een probleem met Sonos binnen je netwerk.
Haperingen in het geluid duiden over het algemeen op netwerkproblemen. Hoe ziet je netwerk eruit, hoe zijn je sonosspeakers gekoppeld, al een ander kanaal geprobeerd, router al opnieuw opgestart? 

Ik hoop je voldoende informatie te kunnen geven met mijn beperkte technologische kennis..

Ik heb een gewone Telenet verbinding, waarop de speakers draadloos verbonden zijn. De router is al gereset (voeding ontkoppeld voor enkele seconden). 

Wat je met kanaal bedoeld weet ik niet.. kan je hierover wat meer informatie geven?

Verder heb ik dezelfde opstelling in een andere kamer, met slechts één speaker. Een drukknop waarna één speaker een afspeellijst afspeelt. Hierbij heb ik nog geen probleem ondervonden, hoewel deze ook beduidend minder gebruikt wordt.

Kan ik je nog meer informatie geven?

Wouter

Ik laat het antwoord verder aan @Erooij , maar voor alle duidelijkheid: je router is gereboot, niet gereset. Resetten van een router is voor Sonos ook niet snel nodig.

@WouterVdb Ik zou, gezien je omschrijving, een systeemdiagnose maken op het moment dat het probleem zich openbaart. Vervolgens telefonisch kontakt opnemen met Sonos. Zij kunnen deze uitlezen en je verder op weg helpen.

https://support.sonos.com/nl-nl/article/submit-diagnostics

Erooij,

Hartelijk dank voor je reacties. Dan voer ik een diagnose uit wanneer het probleem zich voor doet en bel ik naar Sonos.

Wouter

Reageer