Skip to main content
Vraag

Sonos producten niet gevonden via acces point

  • 28 December 2020
  • 2 reacties
  • 168 Bekeken

In huis hebben wij volgende opstelling voor ons draadloos netwerk:

  • een router (Asus RT-AC87U) achter de modem van de internetprovider 
  • een access point (Sitecom WLX2000) om draadloos netwerk te verzekeren in de leefruimte

Beide zenden draadloos netwerk uit onder dezelfde naam en hetzelfde kanaal. De Sonos boxen werden geconnecteerd op het draadloze netwerk via de router. Alle draadloze apparaten schakelen zonder problemen over van het ene netwerk naar het andere. Door de indeling van de woning (glas en staal scheiden verschillende ruimten), de afstanden tussen de boxen en de plaatsen waar de boxen geïnstalleerd staan, is het niet aangewezen om de boxen direct aan te sluiten op een ethernetkabel. 

Nu hebben wij twee problemen/vragen:

  • Eens we voor de Sonos app geconnecteerd zijn met de router, kan de app onze Sonos producten niet vinden en kunnen we deze dus niet aansturen. Hoe kan dit opgelost worden?
  • Momenteel hebben, door bovenstaande issues nog geen box geïnstalleerd in de leefruimte (en dus rechtstreeks op de router), maar dit is voor ons in de toekomst wel een must. Hoe kunnen deze box op een juiste manier installeren, zodat deze overal in het huis zichtbaar is op de Sonos app?

Alvast bedank voor de hulp!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Staat de Sitecom wel ingesteld als access point? Anders toch eens prtoberen via Sonosnet door 1 van de Sonos apparten te verbinden met de router?

 

Staat de Sitecom wel ingesteld als access point? Anders toch eens prtoberen via Sonosnet door 1 van de Sonos apparten te verbinden met de router?

De Sitecom staat zeker ingesteld als access point. Dit was ook zo noodzakelijk voor de connectie met Telenet digicorder. Ik kan enkel in de ruimte met het access point de box aansluiten op ethernet (via het access point dus). Naar wat ik gelezen heb over het gebruik van het SonosNet, staan de boxen in de diverse ruimtes te ver van elkaar en deze worden op het gelijkvloers ook gescheiden door grote stalen raampartijen en buitenruimte. De Sonos box die ik op ethernet kan aansluiten is het verst afgelegen. Dus ik vrees dat de verbinding met de andere Sonos apparaten niet goed genoeg zal zijn.