Ik zou graag willen weten of anderen dit probleem ook hebben. Ik kan Google Assistant (GA) op mijn speakers (SONOS ONE) toevoegen, kan de set verwerken in Google Home, kan SONOS aan Home toevoegen en Spotify ook. Alles werkte jarenlang prima. Maar de afgelopen maanden viel het af en toe uit en nu werkt het helemaal niet meer.
Ik moet dit verduidelijken. Ja, ik kan “hey Google” zeggen en de speakers reageren, maar ze weigeren muziek af te spelen op commando met als reactie – ‘dat kan ik niet doen op dit apparaat’ – (ook al konden ze dat eerder wel en kan ik vanaf mijn telefoon nog steeds naar de speakers streamen). De speakers kunnen mijn telefoon ook niet vinden op commando – volgens hen staat Voice Match niet aan, en ik krijg de speakers niet (opnieuw) eraan gekoppeld – en het ergste van alles: SONOS laat niets meer horen wanneer iemand aanbelt via mijn Nest-deurbel.
Ik heb alles gereset, alles losgekoppeld, mijn netwerk opnieuw opgestart, alles opnieuw geïnstalleerd in Home. Ik heb zelfs Google Support gebeld en Assistant, Home en SONOS opnieuw opgestart (nogmaals), updates verwijderd, de speakers gereset. Alles ook geprobeerd via een ander Android-apparaat.
Nog steeds geen succes.
Dus ik vraag me af: is dit een wijdverbreid probleem, of is er een oplossing die ik simpelweg over het hoofd zie?
Terzijde: ik heb een Google TV en een kleine Nest-speaker; die werken prima en worden ook herkend door GA en Voice Match. Het is alleen SONOS dat lijkt te worden uitgesloten, en ik kan niet achterhalen waarom.