Skip to main content

Hoi allemaal, op dit moment gebruik ik thuis een Beam (gen2). Ik zou die graag willen uitbreiden met 2x One SL (meer specifiek waarschijnlijk een symfonisk van Ikea).

Naast de beam heb ik ook nog een oude versterker met 2 bekabelde boxen, die ik o.a. gebruik voor een platenspeler. Ik overweeg de versterker te vervangen door een Amp, en zou dan het liefst voor dat deel van het systeem gebruik maken van de twee bekabelde boxen én de 2 One SL's die ik voor bij de Beam wil aanschaffen.

Nu vroeg ik me af of bovenstaande mogelijk is? Is het dus mogelijk om de One SL in feite 'dubbel' te gebruiken, en voor twee groepen/systemen in te zetten? Dat zou ik niet tegelijkertijd doen natuurlijk, maar als de tv aanstaat dat ze gebruikt worden voor dat geluid en als ik via de versterker luister dat ze gebruikt worden voor dat geluid.

Het kan wel, maar je moet dan best veel stappen doen in de app: SL’s ontkoppelen als suround van de Beam en koppelen aan de Amp. Bij elke keer dat je dat doet verlies je de Trueplay op het systeem.

Bedankt voor je antwoord! Is er misschien een andere handige manier om wat ik wil (één systeem voor tv, één systeem voor bekabelde boxen/muziek) zo efficiënt mogelijk voor elkaar te krijgen? Of zou ik in dat geval een extra set One’s nodig hebben?

Een Port aansluiten op de Denon is goedkoper dan de Denon vervangen door een Amp. Symfonisks in plaats van One SL’s ook.