Beantwoord

Sonos One SL

  • 29 December 2023
  • 29 reacties
  • 186 Bekeken

Badge

Geen zin om te searchen :) : ik heb een Sonos ONE SL (super tevreden mee) en wil een tweede speaker een stuk verder op neerzetten maar moeten wel samen gebruikt kunnen worden. Welke kan ik daar allemaal voor aanschaffen? 

icon

Beste antwoord door 106rallye 30 December 2023, 00:02

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

29 Reacties

Reputatie 7

Beetje makkelijk, wel ;-)

Wat bedoel je met “samen gebruikt”? Samen groeperen (zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms) of samen als stereo set? Groeperen kan met alle Sonos speakers, voor een stereoset heb je nog een Sonos One Of One SL nodig.

Gerucht is dat de One en One SL uit productie gaan, dus als je er nog een wilt (of nodig hebt): wellicht beter nu dan later.

Reputatie 7
Badge +3

De site van Sonos geeft prima informatie over de mogelijkheden. Een beetje inlezen zou geen kwaad kunnen en kan teleurstellingen voorkomen.

Verbaas mij steeds weer dat dit soort, toch wel behoorlijke, uitgaven zo makkelijk gedaan worden. En dan later klagen dat het toch anders werkt dan gedacht. 

Badge

Beetje makkelijk, wel ;-)

Wat bedoel je met “samen gebruikt”? Samen groeperen (zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms) of samen als stereo set? Groeperen kan met alle Sonos speakers, voor een stereoset heb je nog een Sonos One Of One SL nodig.

Gerucht is dat de One en One SL uit productie gaan, dus als je er nog een wilt (of nodig hebt): wellicht beter nu dan later.

Kijk. Dat is een reactie waar ik wat mee kan en dus waardeer. Dank! 

Badge

De site van Sonos geeft prima informatie over de mogelijkheden. Een beetje inlezen zou geen kwaad kunnen en kan teleurstellingen voorkomen.

Verbaas mij steeds weer dat dit soort, toch wel behoorlijke, uitgaven zo makkelijk gedaan worden. En dan later klagen dat het toch anders werkt dan gedacht. 

Sommige mensen kunnen (om hele goede redenen) niet altijd een hele site doorzoeken om een antwoord op een vraag te krijgen. Sommige mensen vertrouwen daarom op dit soort fora. Sommige mensen reageren dan met een nuttige reactie. Dit is daar niet 1 van. 
 

ik verbaas mij dan weer over mensen die de tijd nemen te reageren zonder iets daadwerkelijk bij te dragen en ook nog op basis van verkeerde aannames. Ik zei niets over geld uitgeven en ik klaagde bijvoorbeeld totaal niet. Verder een top reactie. 

Reputatie 7
Badge +3

Wat een trieste reactie.
Jij schrijft niet over niet kunnen maar je schrijft zelf over “geen zin hebben”. Los daarvan blijft het aan te raden om je goed in te lezen om teleurstellingen te voorkomen.

Badge

Wat een trieste reactie.
Jij schrijft niet over niet kunnen maar je schrijft zelf over “geen zin hebben”. Los daarvan blijft het aan te raden om je goed in te lezen om teleurstellingen te voorkomen.

Niets in jou had zoiets van ‘ik geef een nuttige reactie’? Of nog beter ‘ik reageer helemaal niet’?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Of niets in jou had zoiets van” ik ga toch maar even zelf searchen”? Of nog beter “ik ga eens informatie vergaren in een winkel”?

Reputatie 7

Beste mensen, kunnen we terug naar wat minder verwijten?

Badge

Beste mensen, kunnen we terug naar wat minder verwijten?

Dank voor de tips 106. Dankzij jou kocht ik net een nieuwe One SL. En dankzij die Nep Karen hierboven delete ik dit account op dit forum weer.

Badge

Of niets in jou had zoiets van” ik ga toch maar even zelf searchen”? Of nog beter “ik ga eens informatie vergaren in een winkel”? 
 

Mijn tijd op dit forum draaide 98% om het vergaren van informatie, het krijgen en lezen van informatie en het daardoor kopen van een nieuw Sonos product. Jij daarentegen vergooide 100% van jouw tijd op dit forum om 2% van mijn tijd te verspillen en werkelijk helemaal niets voor elkaar te krijgen. Ben je van twitter/X weggepest en probeer je je geneuzel nu hier misschien? Nou hup, computer uit en ga eens met iemand praten. Je weet wel. In het echt. 

Reputatie 7
Badge +3

Een heel fijn nieuwjaar gewenst

Badge

Een heel fijn nieuwjaar gewenst

LOL. Een ‘fijne dag nog’. Zeker weten een twitteraar. Ik wens je vandaag nog zure champagne en vanaf morgen meer licht en minder zuur in je leven. 

Reputatie 7

Beste mensen, kunnen we terug naar wat minder verwijten?

(…) En dankzij die Nep Karen hierboven delete ik dit account op dit forum weer.

Tja.

Reputatie 7
Badge +3

Ik reageer toch nog één keer. 
Ik vind het persoonlijk erg sterk dat je op basis van 1 forumreactie je keuze bepaald. Je mag van geluk spreken dat je het juiste forumlid hebt getroffen waarop je je beslissing genomen hebt, of je wist toch meer dan je deed voorkomen.

Verder doe je allerlei aannames die niet terecht zijn, ik zit niet op X, ik doe niet aan Facebook. Ik ben alleen behoorlijk actief op dit forum en heb gelukkig daar ook heel positieve reacties op. Ben ook van mening dat ik helemaal niets verkeerd gezegd heb door te stellen dat ik het vreemd vind dat mensen zich zo weinig inlezen alvorens ze een product van Sonos aanschaffen. 
Maar waarschijnlijk lees je dit niet meer omdat je het forum alweer verlaten hebt. Denk niet dat we er er veel aan zullen missen.

 

Badge

Ik reageer toch nog één keer. 
Ik vind het persoonlijk erg sterk dat je op basis van 1 forumreactie je keuze bepaald. Je mag van geluk spreken dat je het juiste forumlid hebt getroffen waarop je je beslissing genomen hebt, of je wist toch meer dan je deed voorkomen.

Verder doe je allerlei aannames die niet terecht zijn, ik zit niet op X, ik doe niet aan Facebook. Ik ben alleen behoorlijk actief op dit forum en heb gelukkig daar ook heel positieve reacties op. Ben ook van mening dat ik helemaal niets verkeerd gezegd heb door te stellen dat ik het vreemd vind dat mensen zich zo weinig inlezen alvorens ze een product van Sonos aanschaffen. 
Maar waarschijnlijk lees je dit niet meer omdat je het forum alweer verlaten hebt. Denk niet dat we er er veel aan zullen missen.

 

Jezus man. Dus je bedoelt dat je alleen op dit forum onzinnige irrelevante nonsense reacties zit te plaatsen? Ik stel een vraag op een forum en jij full Karen door te zeggen dat jij vindt dat mensen zich weinig inlezen blabla. Who cares man. Ik vraag iets op een forum (dat hiervoor bedoelt is) en jij ziet het als jouw taak om ongevraagd voor dit forum als een soort gatekeeper irrelevante reacties te plaatsen? Je hebt wel iets verkeerd gedaan gap. Je had gewoon een antwoord kunnen geven of niets kunnen zeggen. Ik denk dat ik blijf. Ik heb nog wel wat Sonos vragen waarvan de antwoorden waarschijnlijk ergens op de site of manuals te vinden zijn maar waar ik liever over praat/chat met mensen die er meer ervaring mee hebben en het leuk vinden om beginners te helpen. PS ik reageer vooral omdat ik mij nu even verveel, echt even niets anders te doen heb en mij kapot kan ergeren aan mensen die wel vol met instructies zitten (waar je dan blij mee moet zijn) maar eigenlijke geen enkele echte nuttige bijdrages leveren aan dit soort discussies. 

Reputatie 7

@VW. Je geeft aan dat je geen zin hebt om te searchen. Ik had dat ironisch opgevat en die ironie evenzo teruggegeven. @Erooij neemt deze zin minder ironisch op en leest hem als luiheid. Dat kan, en hij heeft het recht daar wat van te zeggen. Zeker omdat hij meer mensen, die het echt niet kunnen in plaats van dat ze “geen zin” zouden hebben, hier regelmatig helpt. Hij steekt daar best een hoop vrije tijd in.

Dit is een gebruikersforum, waar mensen in hun vrije tijd, gratis, anderen helpen. Die hulp, die door een aantal mensen op het forum hier gegeven wordt, is vaak nodig juist omdat mensen zomaar iets kopen en zich niet inlezen. @Erooij heeft dus gelijk als hij zegt dat dat een hoop gedoe kan schelen - en de vaste helpenden hier dus tijd. Zijn verbazing over het zo maar aanschaffen van dure zaken zonder zich erin te verdiepen deel ik. Ik ga ervan dat jij dat niet hebt gedaan vanwege de ironie die ik lees in je eerste opmerking.

Kortom: ironie kan verkeerd begrepen worden en inlezen is belangrijk voor je iets koopt. En laten we het vooral netjes houden hier.

Badge

@VW. Je geeft aan dat je geen zin hebt om te searchen. Ik had dat ironisch opgevat en die ironie evenzo teruggegeven. @Erooij neemt deze zin minder ironisch op en leest hem als luiheid. Dat kan, en hij heeft het recht daar wat van te zeggen. Zeker omdat hij meer mensen, die het echt niet kunnen in plaats van dat ze “geen zin” zouden hebben, hier regelmatig helpt. Hij steekt daar best een hoop vrije tijd in.

Dit is een gebruikersforum, waar mensen in hun vrije tijd, gratis, anderen helpen. Die hulp, die door een aantal mensen op het forum hier gegeven wordt, is vaak nodig juist omdat mensen zomaar iets kopen en zich niet inlezen. @Erooij heeft dus gelijk als hij zegt dat dat een hoop gedoe kan schelen - en de vaste helpenden hier dus tijd. Zijn verbazing over het zo maar aanschaffen van dure zaken zonder zich erin te verdiepen deel ik. Ik ga ervan dat jij dat niet hebt gedaan vanwege de ironie die ik lees in je eerste opmerking.

Kortom: ironie kan verkeerd begrepen worden en inlezen is belangrijk voor je iets koopt. En laten we het vooral netjes houden hier.

Dus in plaats van mij helpen (want forum) gaat meneer Rooij full Karen over iets wat er helemaal niet staat en waar niet reageren echt veel behulpzamer geweest. We kunnen het hebben over wat deze meneer dacht gelezen te hebben of over het feit dat ik totaal geen behoefte heb aan dit soort reacties. En als je het toch doet, krijg je dat ook te horen. Ik ben niet verantwoordelijk voor zijn verkeerde interpretatie van mijn tekst en ik accepteer ook geen gedoe van mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen en gewoon toegeven dat ze fout zaten. 
 

ps: ik ga toch maar weg. 

Reputatie 7
Badge +3

@VW. Je geeft aan dat je geen zin hebt om te searchen. Ik had dat ironisch opgevat en die ironie evenzo teruggegeven. @Erooij neemt deze zin minder ironisch op en leest hem als luiheid. Dat kan, en hij heeft het recht daar wat van te zeggen. Zeker omdat hij meer mensen, die het echt niet kunnen in plaats van dat ze “geen zin” zouden hebben, hier regelmatig helpt. Hij steekt daar best een hoop vrije tijd in.

Dit is een gebruikersforum, waar mensen in hun vrije tijd, gratis, anderen helpen. Die hulp, die door een aantal mensen op het forum hier gegeven wordt, is vaak nodig juist omdat mensen zomaar iets kopen en zich niet inlezen. @Erooij heeft dus gelijk als hij zegt dat dat een hoop gedoe kan schelen - en de vaste helpenden hier dus tijd. Zijn verbazing over het zo maar aanschaffen van dure zaken zonder zich erin te verdiepen deel ik. Ik ga ervan dat jij dat niet hebt gedaan vanwege de ironie die ik lees in je eerste opmerking.

Kortom: ironie kan verkeerd begrepen worden en inlezen is belangrijk voor je iets koopt. En laten we het vooral netjes houden hier.

Dus in plaats van mij helpen (want forum) gaat meneer Rooij full Karen over iets wat er helemaal niet staat en waar niet reageren echt veel behulpzamer geweest. We kunnen het hebben over wat deze meneer dacht gelezen te hebben of over het feit dat ik totaal geen behoefte heb aan dit soort reacties. En als je het toch doet, krijg je dat ook te horen. Ik ben niet verantwoordelijk voor zijn verkeerde interpretatie van mijn tekst en ik accepteer ook geen gedoe van mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen en gewoon toegeven dat ze fout zaten. 
 

ps: ik ga toch maar weg. 


Nu heeft iedereen het gedaan behalve meneer VW zelf. Een beetje zelfreflectie zou wonderen kunnen doen. 
Kies er inderdaad maar voor om weg te gaan dan kunnen @106rallye en ik ons weer bezig gaan houden met mensen die hier wel met de beste bedoelingen en een normale manier van communiceren, komen.

En nogmaals mijn goedbedoelde advies om gewoon de site van Sonos eens te lezen. Hier wordt uitstekend uitgelegd hoe het systeem werkt en welke speakers je wel of niet kunt combineren.

Badge

@VW. Je geeft aan dat je geen zin hebt om te searchen. Ik had dat ironisch opgevat en die ironie evenzo teruggegeven. @Erooij neemt deze zin minder ironisch op en leest hem als luiheid. Dat kan, en hij heeft het recht daar wat van te zeggen. Zeker omdat hij meer mensen, die het echt niet kunnen in plaats van dat ze “geen zin” zouden hebben, hier regelmatig helpt. Hij steekt daar best een hoop vrije tijd in.

Dit is een gebruikersforum, waar mensen in hun vrije tijd, gratis, anderen helpen. Die hulp, die door een aantal mensen op het forum hier gegeven wordt, is vaak nodig juist omdat mensen zomaar iets kopen en zich niet inlezen. @Erooij heeft dus gelijk als hij zegt dat dat een hoop gedoe kan schelen - en de vaste helpenden hier dus tijd. Zijn verbazing over het zo maar aanschaffen van dure zaken zonder zich erin te verdiepen deel ik. Ik ga ervan dat jij dat niet hebt gedaan vanwege de ironie die ik lees in je eerste opmerking.

Kortom: ironie kan verkeerd begrepen worden en inlezen is belangrijk voor je iets koopt. En laten we het vooral netjes houden hier.

Dus in plaats van mij helpen (want forum) gaat meneer Rooij full Karen over iets wat er helemaal niet staat en waar niet reageren echt veel behulpzamer geweest. We kunnen het hebben over wat deze meneer dacht gelezen te hebben of over het feit dat ik totaal geen behoefte heb aan dit soort reacties. En als je het toch doet, krijg je dat ook te horen. Ik ben niet verantwoordelijk voor zijn verkeerde interpretatie van mijn tekst en ik accepteer ook geen gedoe van mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen en gewoon toegeven dat ze fout zaten. 
 

ps: ik ga toch maar weg. 


Nu heeft iedereen het gedaan behalve meneer VW zelf. Een beetje zelfreflectie zou wonderen kunnen doen. 
Kies er inderdaad maar voor om weg te gaan dan kunnen @106rallye en ik ons weer bezig gaan houden met mensen die hier wel met de beste bedoelingen en een normale manier van communiceren, komen.

En nogmaals mijn goedbedoelde advies om gewoon de site van Sonos eens te lezen. Hier wordt uitstekend uitgelegd hoe het systeem werkt en welke speakers je wel of niet kunt combineren.

Narcisme much? Neem vooral aan dat ik een man ben Karen. En tot ziens. FIJNE DAG NOG!!!!111!!!  

Reputatie 7
Badge +3

Ik neem niet aan dat je een man bent. In je profiel staat dat je een man bent. 
Maar je hebt gelijk, k had ook “zeikwijf” kunnen zeggen.

Mijn excuses aan de overige forumleden, maar ik vind dat ik niet weggezet hoeft te worden op de wijze die MIJNHEER VW bezigt. HIJ is zelf het topic verkeerd gestart door aan te geven dat hij geen zin heeft om te zoeken en dan moeten de overige forumleden maar direct voor MIJNHEER klaarstaan op een wijze die HEM het beste uitkomt. 
 

Badge

Ik neem niet aan dat je een man bent. In je profiel staat dat je een man bent. 
Maar je hebt gelijk, k had ook “zeikwijf” kunnen zeggen.

Mijn excuses aan de overige forumleden, maar ik vind dat ik niet weggezet hoeft te worden op de wijze die MIJNHEER VW bezigt. HIJ is zelf het topic verkeerd gestart door aan te geven dat hij geen zin heeft om te zoeken en dan moeten de overige forumleden maar direct voor MIJNHEER klaarstaan op een wijze die HEM het beste uitkomt. 
 

Gatekeep jij verder dit forum naar de knoppen, ga ik weer iets leuks doen ok? Ik adviseer je verder een facebook account te starten. Kan je daar fijn 0 bijdragen aan discussies, geen enkele vraag beantwoorden en andere boomers ongevraagd gaan vertellen dat ze het anders moeten doen. 

Reputatie 7
Badge +3

Het mag inmiddels voor iedereen duidelijk zijn wat een droevig figuur je bent. Gezien mijn jarenlange status binnen dit forum hoef ik mij gelukkig niet meer te bewijzen en laat ik het er nu verder hierbij.

Jij bent degene die niet inhoudelijk reageert en alleen maar kreten bezigt die kant nog wal raken en alleen persoonlijk gericht zijn.

Zoek hulp en dan op een heel ander soort forum.

Badge

Het mag inmiddels voor iedereen duidelijk zijn wat een droevig figuur je bent. Gezien mijn jarenlange status binnen dit forum hoef ik mij gelukkig niet meer te bewijzen en laat ik het er nu verder hierbij.

Jij bent degene die niet inhoudelijk reageert en alleen maar kreten bezigt die kant nog wal raken en alleen persoonlijk gericht zijn.

Zoek hulp en dan op een heel ander soort forum.

LOL. Houd nou eens op met reageren man. Ik wil wel naar een ander forum maar ben zo bang dat jij daar ook een account hebt en mij gelijk gaat vertellen dat ik het allemaal verkeerd doe. 

Reputatie 7
Badge +3

Zal je uit de droom helpen. Ik ben alleen actief op dit forum en ben verder nergens actief. 

Badge

Zal je uit de droom helpen. Ik ben alleen actief op dit forum en ben verder nergens actief. 

Oh wauw. Je hebt echt geen idee. Ok.