Beantwoord

sonos one sl

  • 29 September 2023
  • 9 reacties
  • 86 Bekeken

ik heb ons systeem uitgebreid met een sonos one sl. Sinds deze ertussen staat hapert gans het systeem. Geen verbinding met spotify, niet met apple … stopt spelen van andere speakers maar de one sl blijft dan apart spelen terwijl in de app alle speakers spelen. 

router herstarten, alle speakers uit stopcontact halen en terug insteken dan werkt het weer even en dan weer niet meer. Kan dagen goed gaan maar dan plots, zonder enige reden begint het te spoken in het systeem. 

In ons buitenverblijf zelfde resultaat. Wat kan ik doen?  

icon

Beste antwoord door Erooij 1 October 2023, 08:57

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

Hoe zijn de verschillende speakers aangesloten? Wifi? Kabel? Sonosnet? Staat de One SL ver van de andere speakers af?

ze zijn verbonden via wifi. Staan niet ver van elkaar nu om te testen want in buitenverblijf stond hij wat verder weg, een slaapkamer tussen de speakers. 

Reputatie 7

En helpt dat?

Gebeurt dit alleen als je andere speakers groepeert met de Arc?

:( dit is al chinees voor mij. Sorry,  kleine leek qua IT en netwerken. Wat is Arc? 

Het helpt niet ze dichter bij elkaar te zetten. probleem blijft komen. 

Reputatie 7

Sorry. Ik was wat verwart. De Arc is een soundbar van Sonos. Maar jij hebt helemaal geen Arc.

Groeperen van speakers doe je zo: https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms

Dan kan verschil maken vanaf welke speaker de groep start. Maar als je dat niet weet, zul je je speakers wel niet groeperen….

Neen hier (in Belgie) zijn er geen speakers gegroepeerd. Ze staan allemaal los van elkaar. Ik denk dat ik maar een play One tweedehands ga kopen, ik denk dat dat het probleem is. Een nieuwere versie tussen allemaal oude versies 

Reputatie 7
Badge +3

Een play One bestaat niet, dat zou dan een play 1 moeten zijn. Dit kan het probleem echter niet veroorzaken. De play 1, de One of One SL moeten gewoon gezamenlijk gebruikt kunnen worden (niet in stereo of surround omdat je dan 2 dezelfde speakers moet hebben).

Overigens denk ik wel dat je de speakers groepeerd, hoe kunnen ze anders allemaal spelen? Je kunt de sonosspeakers in surround gebruiken, als stereo en los. Plaats je ze allemaal los en je wilt dezelfde muziek op meerdere speakers horen dan moet je ze groeperen. 
Mijn advies is om eens met Sonos te bellen om zo naar de mogelijke oorzaak van het wegvallen te laten kijken alvorens je, mogelijk voor niets, extra geld uitgeeft.

Nu begrijp ik het, ja ze zijn inderdaad gegroepeerd, spelen overal dezelfde muziek. Sorry, ben een vrouw met beperkte kennis 😅 

Reputatie 7
Badge +3

Laat mijn vrouw maar niet horen hoe je over vrouwen denkt. 🫣🥴 Denk dat zij een heel flauwe grap zou maken over iets met België. 

Maar je probleem is hiermee nog niet opgelost, toch? Ik zou toch eens bellen met Sonos.