Skip to main content
Vraag

Sonos one geeft na toevoeging enkel een stil tikgeluid

• October 20, 2025
  • 4 reacties
  • 39 Bekeken

Hallo,
Ik heb zaterdag een one probleemloos kunnen toevoegen.  Echter na een halfuur kwam er geen geluid meer uit en knipperde het lampje rood. 

Ik heb deze dan geprobeerd terug toe te voegen na reset van de speaker maar dit lukt niet.  Laat ik zeggen de speaker is wel toegevoegd maar wanneer ik op de volumetoets duw hoor ik enkel een zeer stil tikgeluidje en verder niets.  Er komt ook geen geluid meer uit de one.
De speaker is wifi toegevoegd, niets aan router of wifi aangepast (de andere 2 ones, beam en sub werken nog normaal).  Enkel de beam is verbonden met een netwerkkabel.  Iemand een idee hoe dit komt?  Bij het opnieuw toevoegen van de speaker komt er ook geen “ping” geluid uit de speaker om deze te koppelen.  Uiteindelijk gaat deze wel verder met de installatie en wit lampje brandt op de one.  Ik zie de speaker ook in mijn app, maar dus geen muziek uit de one.

Mvg,

4 Reacties

106rallye
  • October 20, 2025

Hoe probeer je muziek te spelen? Via de Sonos app of Spotify bijvoorbeeld?

• Auteur
  • Novice
  • October 20, 2025

Zowel met de app als met Spotify.  Ik vermoed dat de sonos online is want als ik het geluid helemaal afzet brand er een groen lichtje (wat normaal is) en als ik dan het volume terug wil verhogen is er weer dat kleine tikje.  Vreemd.

106rallye
  • October 20, 2025

Verhogen van het volume wordt inderdaad voorzien van een geluidssignaaltje. Ik zou het meer als een "bloep” dan als een "tik” omschrijven, dus misschien hebben we het niet over hetzelfde. 

• Auteur
  • Novice
  • October 20, 2025

Neen het is niet de “bloep” maar een een zacht tikje.  Ik weet niet met wat ik het kan omschrijven,