Vraag

sonos one

  • 20 November 2022
  • 13 reacties
  • 134 Bekeken

Ik heb een surround systeem van sonos gen 1. Nu wil ik mijn play one’s vervangen met gen2 ivm spraakbesturing en AirPlay. Is het mogelijk om deze play ones toe te voegen aan de playbar en sub? Deze zijn beide gen 1. Ik wil deze namelijk niet vervangen, maar wel surround geluid in de woonkamer.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 7

Volgens mij zijn al je devices S2-geschikt. Is er een reden dat je de upgrade niet hebt doorgevoerd?

Die upgrade maakt het namelijk makkelijker om een One (voor de spraakbesturing) en een One SL toe te voegen als surrounds - de One SL kan namelijk niet op S1. Dit als vervanging voor je Play:1’s, die én geen spraakbesturing kunnen én niet Airplay-geschikt zijn. Je hebt immers maar één microfoon nodig, dus een One en een One SL zouden voldoende moeten zijn.

Ik weet uit de begintijd van de assistent dat het mogelijk zou zijn om de Playbar te bedienen via één van de de surrounds. Of Airplay via de surrounds mogelijk is betwijfel ik. Beide zaken kun je vast bij een goede leverancier navragen of opzoeken op internet (daarvoor ontbreekt mij op dit moment de tijd).

Ik had 1 oude play one vervangen voor een nieuwe met spraakbesturing. Maar de app geeft aan dat ik op het geen moment geen stereopair kan maken omdat deze niet compatible samen zijn. Als ik een nieuwe SL koop, is het dan wel mogelijk om een stereopaar te maken en toe te voegen als surrounddpeakers aan mijn  playbar en sub (beide gen1)? Ik vraag dit omdat ik anders voor niks 2 nieuwe play ones koop😅

 

Volgens mij zijn al je devices S2-geschikt. Is er een reden dat je de upgrade niet hebt doorgevoerd?

Die upgrade maakt het namelijk makkelijker om een One (voor de spraakbesturing) en een One SL toe te voegen als surrounds - de One SL kan namelijk niet op S1. Dit als vervanging voor je Play:1’s, die én geen spraakbesturing kunnen én niet Airplay-geschikt zijn. Je hebt immers maar één microfoon nodig, dus een One en een One SL zouden voldoende moeten zijn.

Ik weet uit de begintijd van de assistent dat het mogelijk zou zijn om de Playbar te bedienen via één van de de surrounds. Of Airplay via de surrounds mogelijk is betwijfel ik. Beide zaken kun je vast bij een goede leverancier navragen of opzoeken op internet (daarvoor ontbreekt mij op dit moment de tijd).

 

Reputatie 7

Voor mij is je bericht wat verwarrend omdat je de namen van de Sonos devices wat door elkaar gooit. Een “gen 1” Playbar bestaat niet, omdat er maar één generatie van gemaakt is. De eerste kleine speakers van Sonos heetten Play 1. Deze zijn opgevolgd door de One, waarvan we inmiddels aan de Gen 2 toe zijn.

Als ik het goed begrijp wil je je Play 1’s vervangen door One’s om spraakbediening te krijgen. Je kunt een One en een One SL gebruiken voor surround (de SL heeft geen microfoon, maar je hebt er maar één nodig en die zit dan in de One), mits je gebruikt maakt van S2 software (bruine app), omdat een nieuwe One SL niet op de oude S1 software werkt (witte app). 

Ik heb een sonos one sl en een sound bar maar na een kortsluiting doet mijn  sonos one sl het niet meer maar de soundbar wel die is aangesloten op de tv.

Reputatie 7
Badge +3

En wat is dan nu de vraag? Ook niet echt praktisch om hier geen nieuw onderwerp van te maken.

Er is kortsluiting geweest en krijg geen verbinding meer met mijn Sonos sl 

Reputatie 7
Badge +3

Nog niet echt duidelijk zo.
Heeft de sl nog wel stroom? Zie je hem nog wel in de app en wat is dan de status? Krijg je een foutmelding? Kan je hem nog wel met een kabel verbinden? Wat heb je zelf al geprobeerd?

Wel stroom.

ziet het niet meer in de app, geeft melding dat geen Sonos systeem gevonden is op het netwerk.

De Sonos bar systeem voor de tv doet het wel.

Ik krijg geen keuzes meer op de app waarop ik kan switchen van bv de woonkamer en keuken en zender zoeken 

Reputatie 7

Je zegt “De Sonos bar systeem voor de tv doet het wel.” Met TV-geluid? Of zie je die wel in de app?

Ja idd met tv geluid maar zie ik niet in de app

Reputatie 7
Badge +3

Dit kan nog heel lang duren zo. Ook je soundbar werkt dus niet naar behoren. Het lijkt dat je WiFi richting je Sonos het niet meer wil doen. Ik zou beginnen om deze met een netwerkkabel te verbinden om te zien of dat wel wil werken en als volgende stap telefonisch contact opnemen met Sonos. 

Voor mij is je bericht wat verwarrend omdat je de namen van de Sonos devices wat door elkaar gooit. Een “gen 1” Playbar bestaat niet, omdat er maar één generatie van gemaakt is. De eerste kleine speakers van Sonos heetten Play 1. Deze zijn opgevolgd door de One, waarvan we inmiddels aan de Gen 2 toe zijn.

Als ik het goed begrijp wil je je Play 1’s vervangen door One’s om spraakbediening te krijgen. Je kunt een One en een One SL gebruiken voor surround (de SL heeft geen microfoon, maar je hebt er maar één nodig en die zit dan in de One), mits je gebruikt maakt van S2 software (bruine app), omdat een nieuwe One SL niet op de oude S1 software werkt (witte app). 

Beste 106ralley

Bedankt voor je advies, het is gelukt om met een one en one sl een stereopaar te vormen in de surround-setting. Excuses voor de verwarring met de benaming :-)

Reputatie 7
Badge +3

Een stereopaar in surround-setting? Ik ga er maar vanuit dat dat ook een verwarring met de benaming is. Je kunt een surroundsetting hebben en een stereo-opstelling, maar geen stereo in een surroundopstelling. 
Bedoel je dat je een surroundopstelling hebt en daarnaast een “kamer”, zoals Sonos dat noemt, met een stereo-opstelling? Dat kan dus in één fysieke kamer zijn.