Beantwoord

sonos kan geen verbinding maken

  • 4 May 2024
  • 4 reacties
  • 136 Bekeken

Badge

Krijg dagelijks dat Sonos geen verbinding kan maken. Ik schakel WiFi en Sonos uit en start ze opnieuw op, dan werkt alles weer goed, gedurende enkele uren. Na een paar uur inactiviteit komt dezelfde foutmelding weer. Opnieuw uit- en inschakelen werkt weer. Na paar uur inactiviteit zelfde probleem terug. Wat kan ik doen? Ik heb Sonos bridge en kleine speaker en de brede dikke speaker onder de TV. Controller versie S1, update naar S2 kan niet omdat speakers dan niet meer ondersteund worden. Controller update naar meest recente software gedaan, maar ook dat verandert niets, probleem blijft. Het ontstond ook plotseling spontaan: de WiFi is al jaren dezelfde, geen recente updates. Graag jullie suggesties?

icon

Beste antwoord door 106rallye 4 May 2024, 17:07

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7

Van de speakers die in je profiel staan zou alleen de Play 5 niet op S2 kunnen (als het een Gen 1) is. De “kleine speaker” die je wel noemt zou de Play 1 uit je profiel moeten zijn en “brede dikke speaker onder de TV” zou de Playbase uit je profiel moeten zijn. Beide zijn S2 geschikt, als ze zonder de Bridge worden gebruikt.

Juist die Bridge kan overigens je probleem zijn: Sonos raadt het gebruik daarvan af omdat de voeding het (af en toe) af kan laten weten.

Mede omdat er een probleem kan zijn met oudere speakers op S2 (met name overigens de Connect (Amp) en de Playbar) dat Sonos nog niet heeft opgelost en als je een Play 5 Gen 1 zou hebben , zou ik je aanraden om op S1 te blijven, maar je systeem ofwel zonder de Bridge met je wifi te verbinden, ofwel je Playbase met een kabel aan je router te verbinden.

Mocht dat niet kunnen, dan zou je ook een nieuwe voeding voor je Bridge kunnen zoeken, of nog ergens de opvolger van de Bridge, de Boost (ook uit productie inmiddels) te scoren.

Badge

Goede tips!

Ik kreeg de bridge niet verwijderd meer, omdat die nu helemaal geen contact meer maakte met de app noch met de controller op mijn laptop. Daarom de bridge gewoon ontkoppeld, en de Play-1 met ethernet kabel aan de router gehangen, en het oude systeem opnieuw laten zoeken. Daarna werkte alles op WiFi en niet meer op sonosnet, zoals ik uit een andere thread leerde. ook de planbar doet het weer. Ik heb de S1 gelaten zoals die is, nav wat jij daarover zegt, dan blijft de playbar werken zoals ie nu doet - goed!

Opgelost! dank je wel.

Reputatie 7

Prima!

Twee aanvullingen:

  • ook als een speaker is verbonden met een kabel (en je dus geen Bridge of Boost gebruikt) zit het systeem op Sonosnet;
  • Sonos raadt het af om een surroundspeaker bekabeld aan te sluiten - als je Play 1 een surroundspeaker is zo een volgend probleem dus daardoor kunnen worden veroorzaakt.

Als het nu goed werkt: lekker laten zitten!

 

Badge

Dank voor de aanvulling!

Na het eenmalig verbinden met de kabel (om terug op de WiFi te kunnen komen bleek dat nodig) en de Play-1 weer werkte, kon die losgekoppeld vervolgens ook werken op de WiFi, gewoon de installatie procedure gevolgd. Nu werken beide, zowel play-1 als playbar, op de WiFi en is de bridge weg. De play-5 had ik al eerder verkocht, die moet nog weg uit mijn profiel.

Reageer