Set-up:
Philips 65OLED807 (Bowers & Wilkens)
Sonos Beam Gen 1
2x Symfonisk speaker (surround)
Op dit moment heb ik twee problemen waarvan ik er een opgelost lijk te hebben.
Probleem 1: Zodra ik mijn tv aanzet krijg ik zoals gewoonlijk gewoon eerst beeld te zien. Zodra de TV schakelt naar HDMI geluidsysteem gaat het scherm enkele seconden op zwart. Alsof de tv denkt dat hij naast het geluid ook het beeld moet overschakelen. Dit gebeurt soms ook tijdens het tv kijken bij het wisselen van zender of het aanzetten van bijvoorbeeld een video op YouTube. De melding schakelen naar HDMI geluidsysteem komt dan overigens niet in beeld. Dit is alleen zichtbaar bij het aanzetten van de tv. Dit lijkt voor nu opgelost te zijn na het wisselen van wat instellingen in de tv. Is er iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Probleem 2: Het geluid valt regelmatig weg tijdens het tv kijken. Eerst hapert het geluid voor ongeveer 1 seconde en daarna valt het geluid helemaal weg. Dan komt het vervolgens weer haperend terug en na die ene seconde is het geluid weer als normaal. Dit probleem was er ook al bij probleem 1. Ik heb nog geen verband kunnen ontdekken in waarom of wanneer het gebeurd. Het is over het algemeen na een minuut of 10 tv kijken. Eerder niet. Het geluid schakelt in geen enkel moment over naar de TV speakers.
Instellingen TV:
De Sonos Beam is aangesloten via HDMI 2 met de standaard instelling.
Audio Uitgang: HDMI
eArc: Aan
Stereo (Niet meerkanaals) Ook bij Meerkanaals valt het geluid weg.
Easylink instellingen: aan
Uiteraard vind ik probleem 2 het meest vervelend en zou ik die graag opgelost willen hebben. Ik heb meerdere HDMI kabels geprobeerd van Sonos Beam naar TV. Dat heeft geen effect gehad, dus op dit moment zit de originele Sonos HDMI weer aangesloten. Ik heb ook de Sonos Beam al een keer gereset en aan een nieuw account gekoppeld inclusief de Symfonisk speakers.
Iemand die hier ervaring mee heeft en me kan helpen?