Sonos Beam geluid valt weg op Philips TV

  • 5 August 2023
  • 46 reacties
  • 1012 Bekeken

Badge

Set-up: 

Philips 65OLED807 (Bowers & Wilkens)

Sonos Beam Gen 1

2x Symfonisk speaker (surround)

 

Op dit moment heb ik twee problemen waarvan ik er een opgelost lijk te hebben. 

Probleem 1: Zodra ik mijn tv aanzet krijg ik zoals gewoonlijk gewoon eerst beeld te zien. Zodra de TV schakelt naar HDMI geluidsysteem gaat het scherm enkele seconden op zwart. Alsof de tv denkt dat hij naast het geluid ook het beeld moet overschakelen. Dit gebeurt soms ook tijdens het tv kijken bij het wisselen van zender of het aanzetten van bijvoorbeeld een video op YouTube. De melding schakelen naar HDMI geluidsysteem komt dan overigens niet in beeld. Dit is alleen zichtbaar bij het aanzetten van de tv. Dit lijkt voor nu opgelost te zijn na het wisselen van wat instellingen in de tv. Is er iemand die weet waar dit aan kan liggen?

 

Probleem 2: Het geluid valt regelmatig weg tijdens het tv kijken. Eerst hapert het geluid voor ongeveer 1 seconde en daarna valt het geluid helemaal weg. Dan komt het vervolgens weer haperend terug en na die ene seconde is het geluid weer als normaal. Dit probleem was er ook al bij probleem 1. Ik heb nog geen verband kunnen ontdekken in waarom of wanneer het gebeurd. Het is over het algemeen na een minuut of 10 tv kijken. Eerder niet. Het geluid schakelt in geen enkel moment over naar de TV speakers. 

 

Instellingen TV:

De Sonos Beam is aangesloten via HDMI 2 met de standaard instelling. 

Audio Uitgang: HDMI

eArc: Aan

Stereo (Niet meerkanaals) Ook bij Meerkanaals valt het geluid weg.

 

Easylink instellingen: aan

 

Uiteraard vind ik probleem 2 het meest vervelend en zou ik die graag opgelost willen hebben. Ik heb meerdere HDMI kabels geprobeerd van Sonos Beam naar TV. Dat heeft geen effect gehad, dus op dit moment zit de originele Sonos HDMI weer aangesloten. Ik heb ook de Sonos Beam al een keer gereset en aan een nieuw account gekoppeld inclusief de Symfonisk speakers. 

Iemand die hier ervaring mee heeft en me kan helpen? 

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

46 Reacties

Badge

Ik ga het proberen, ben benieuwd! Dank voor de melding 

Hier is hij nog niet beschikbaar 

Badge

Hier ook niet… bummer!

Badge

Er is software beschikbaar! .113

Nou kijken of dit ons probleem doet verhelpen.

Bij mij helaas nog niet… Hopen dat dit wel de oplossing is! 

Badge

Hier is de update aan t downloaden, nu was ie wel beschikbaar

Badge

Tot nu toe lijkt het verholpen….

Badge

Hier ook nog geen dropouts waargenomen. Nog even in de gaten houden, maar het lijkt opgelost 

Badge

Tot nu toe positief de update!

heb de auto updates uitstaan, want ga er nou geen meer updaten. Wat werkt, dat werkt.

Badge

Ik heb nog steeds geen update.. Welke tv hebben jullie?

Badge

Oled807

Badge

Helaas bij mij nog steeds niks beschikbaar. Is er een manier om de update geforceerd op te halen?

Badge

Philips benaderen. Kunt ze gewoon bellen op service nummer. 
 

0900 202 08 71

Badge

Zojuist bericht gekregen wat er in deze .113 zit verwerkt. Had naar toelichting gevraagd.

 

’Er zijn geen nieuwe features toegevoegd in de nieuwe update echter zijn er een aantal bugfixes geïmplementeerd, waaronder dus ook uitval van externe bronnen. Het is fijn om te horen dat het is opgelost hiermee! ‘

Met vriendelijke groeten,
Aaron
Philips TV Klantenservice

Badge

Top, bedankt! Ga morgen gelijk bellen!

Badge

Tja, die Aaron van Philips moet zich bij mij nog melden. Heeft ie toegezegd.

 

Inmiddels heb ik 113 al, benieuwd of hij zich nog meldt

Badge

Ik krijg de update nu ook. Ga ‘m gelijk installeren.

Inmiddels de update gedaan.

tot nu toe geen klachten meer.

ook geen uitval tv. En geluid werkt ook gewoon zoals het hoort.

 

hopelijk is het nu opgelost.

Hier ook! Ik volg dit kanaal al enige tijd en constateerde via deze weg ook, dat ik hetzelfde probleem ervaarde als jullie.

Setup: Philips 55OLED807 / 12 met Sonos Beam Gen 2. aangesloten met eARC (HDMI 2.1).

Inmiddels de update uitgevoerd naar 101.001.004.113 en het lijkt erop dat het probleem niet meer voorkomt.

Uiteraard even aankijken voor hoe lang dit nu is.

 

Inmiddels al weer een tijdje de update draaiende, maar met enige regelmaat toch weer wegvallend geluid. Probleem leek in het begin als sneeuw voor de zon verdwenen, maar niets is minder waar.

 

Je kunt het snel herstellen door naar de HDMI-kanaal van de Sonos Beam te gaan en dan weer terug te gaan naar de applicatie of kanaal waar je zat. Dat helpt met regelmaat, maar wel enorm irritant! 😡

Reputatie 7

Lijkt wel echt een Philips-probleem overigens.

Ik heb hetzelfde met een Sony tv (met ziggo next). Inmiddels een nieuw kastje van Ziggo gekregen, maar dat maakt geen verschil.