Sonos Beam geluid valt weg op Philips TV

  • 5 August 2023
  • 46 reacties
  • 1011 Bekeken

Badge

Set-up: 

Philips 65OLED807 (Bowers & Wilkens)

Sonos Beam Gen 1

2x Symfonisk speaker (surround)

 

Op dit moment heb ik twee problemen waarvan ik er een opgelost lijk te hebben. 

Probleem 1: Zodra ik mijn tv aanzet krijg ik zoals gewoonlijk gewoon eerst beeld te zien. Zodra de TV schakelt naar HDMI geluidsysteem gaat het scherm enkele seconden op zwart. Alsof de tv denkt dat hij naast het geluid ook het beeld moet overschakelen. Dit gebeurt soms ook tijdens het tv kijken bij het wisselen van zender of het aanzetten van bijvoorbeeld een video op YouTube. De melding schakelen naar HDMI geluidsysteem komt dan overigens niet in beeld. Dit is alleen zichtbaar bij het aanzetten van de tv. Dit lijkt voor nu opgelost te zijn na het wisselen van wat instellingen in de tv. Is er iemand die weet waar dit aan kan liggen?

 

Probleem 2: Het geluid valt regelmatig weg tijdens het tv kijken. Eerst hapert het geluid voor ongeveer 1 seconde en daarna valt het geluid helemaal weg. Dan komt het vervolgens weer haperend terug en na die ene seconde is het geluid weer als normaal. Dit probleem was er ook al bij probleem 1. Ik heb nog geen verband kunnen ontdekken in waarom of wanneer het gebeurd. Het is over het algemeen na een minuut of 10 tv kijken. Eerder niet. Het geluid schakelt in geen enkel moment over naar de TV speakers. 

 

Instellingen TV:

De Sonos Beam is aangesloten via HDMI 2 met de standaard instelling. 

Audio Uitgang: HDMI

eArc: Aan

Stereo (Niet meerkanaals) Ook bij Meerkanaals valt het geluid weg.

 

Easylink instellingen: aan

 

Uiteraard vind ik probleem 2 het meest vervelend en zou ik die graag opgelost willen hebben. Ik heb meerdere HDMI kabels geprobeerd van Sonos Beam naar TV. Dat heeft geen effect gehad, dus op dit moment zit de originele Sonos HDMI weer aangesloten. Ik heb ook de Sonos Beam al een keer gereset en aan een nieuw account gekoppeld inclusief de Symfonisk speakers. 

Iemand die hier ervaring mee heeft en me kan helpen? 

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

46 Reacties

Badge

Update: zodra ik de instelling “Indeling digitale uitvoer” wijzig naar “meerkanaals” of “meerkanaals (bypass)” dan is probleem 1 weer terug. 

Reputatie 7

Wat bedoel je met het aanzetten van de TV? Uit stand by of maak je hem stroomloos?

 

Wat als je eARC eens uit zou zetten?

Badge

Uit stand by halen. eARC heb ik inmiddels ook uitgezet. Helaas zonder resultaat.

Reputatie 7

Tja. Morgen eens bellen met Sonos?

Hier ook het zelfde verhaal.

wij hebben er nu ongeveer pas een maand last van.

tv: Philips 55oled856.

Badge

Hier ook het zelfde verhaal.

wij hebben er nu ongeveer pas een maand last van.

tv: Philips 55oled856.


Wat hebben jullie al geprobeerd?

 

Eigenlijk alles wat u ook heeft gedaan.

hdmi ingang verandert

hdmi kabels

alle andere randapparatuur ontkoppeld 

Tv instelling veranderd 

Ook heb ik uitgesloten dat het aan mijn provider ligt. Daar dacht ik eerst aan dat daar ergens een fout in zat. Tv decorder.

Badge

Probleem 2 ervaar ik ook enkele weken, haperend geluid dat na tijdje weer terug komt.

 

echter, dit is ontstaan na update vanuit tv. Maand terug was de laatste. Daarvoor had ik er geen last van. Reeds klacht geopend bij Philips. 
Denk echt dat probleem bij TV vandaan komt.

 

tv: 55OLED807/12

Badge

UPDATE 24-8

 

via de klacht heeft philips mij gevraagd via bepaald protocol logbestanden aan te leveren. 

Na dit aangeleverd te hebben, heeft men na enkele dagen een nieuwe software update uitgebracht. Eens kijken of dit de oplossing is…

 

 

Badge

UPDATE 24-8

 

via de klacht heeft philips mij gevraagd via bepaald protocol logbestanden aan te leveren. 

Na dit aangeleverd te hebben, heeft men na enkele dagen een nieuwe software update uitgebracht. Eens kijken of dit de oplossing is…

 

 

Is deze software update al te installeren? Gisteren had ik dezelfde problemen nog steeds. De tv voert updates automatisch uit. Dus ik kan volgens mij niet zien of het aangepast is.

Badge

Daar ik nog niet in gelegenheid ben geweest te installeren, weet ik nog niet wat resultaat en software release is. Zal hier zsm update over geven. Zal ergens eind vd week zijn

Ben ook met Philips bezig maar reageren maar af en toe.. 

kom niet echt verder met hen.

Badge

Als ze niet regageren naar behoren, dit via klachtenkompas.nl inzetten. Geheid respons en actie

Badge

Gisteren toen ik mijn tv aanzette kreeg ik de melding dat er een verbeterde android ervaring is. Het leek mij dat er een kleine update geïnstalleerd was. Heb nog gezocht in de update geschiedenis maar kon ‘m niet vinden. Overigens zonder resultaat. Het geluid viel weer meerdere keren weg.

Badge

Ik heb ook dat het geluid regelmatig wegvalt. Zelfs zo regelmatig dat je de klok erop gelijk kan zetten. Exact iedere 70 minuten na elkaar valt het geluid een aantal seconden weg. Is het bij jullie ook zo, exact 70 minuten interval? Het lijkt of de TV “iets” doet om de 70 minuten wat dit veroorzaakt.

 

Setup Philips 77OLED807 en Sonos Beam. Kijken via Apple TV

Nu moet ik vanuit Philips een filmpje maken waar op zij kunnen zien wat mijn klacht is.

maar het wegvallen van het geluid is onregelmatig.

dit ook aangegeven maar krijg steeds dezelfde mail dat ik dit moet aanleveren. 
 

toch raar als ik aangeven dat het onregelmatig is.

maar heb ook een check gedaan op update maar er is geen update beschikbaar bij mijn.

helaas.

Badge

Heb zojuist met Philips klantenservice gesproken over deze case.

er is een nieuwe versie beschikbaar gemaakt, waarbij de software eindigd op .111. Zelf heb ik .108 nog opmijn tv zitten. De update is echter nog niet beschikbaar doorgekomen en men gaat nu kijken waar dit aan ligt. Verwacht de update binnen enkele dagen. Heb tevens aangegeven dat er meer mensen zijn met zelfde klacht.

 

 

Badge

Ik heb nog versie .105, dus ik loop nog verder achter (77OLED807), maar er verschijnt geen nieuwe software, ook 108 niet. Er lijkt wel iets aan de hand te zijn bij de updateserver van Philips inderdaad 

Badge

Maar dan heeft versie .105 dus ook al dit probleem. Hoop dat men met deze update ea oplost en men het niet verergerd/iets anders introduceert. Ben niet zo’n fan van Philips software (updates). Men weet er altijd wel op een of andere manier iets fouts erin te sluizen :-(

Zeer benieuwd.

net gecheckt en nog geen update bekend.

ik heb versie 108.

Badge

Hier nog een screenshot van de tijd tussen de storingen. Steeds ongeveer 1 uur en 10 minuten. De kleine verschillen in de rondetijden is omdat ik niet altijd even snel de telefoon pak om op de knop te drukken 

 

Badge

Is er toevallig al iemand die de update heeft?

Nee nog steeds niets. 
maar bij Philips ook nog geen reactie.

Badge

Philips weet bij mij te melden dat ik versie 108 heb… maar dat wist ik zelf ook al wel. Beetje onnozele mededeling….

Wel heb ik de tip gekregen hoe je de versie snel gevonden krijgt. Druk achter elkaar de getallen 1 2 3 6 5 4 in op de afstandsbediening en je komt dan in een soort servicemenu, waar je van alles kan zien. Niet alles is me even duidelijk, maar ik ga we er nog eens wat in verdiepen

Badge

Er is software beschikbaar! .113

Nou kijken of dit ons probleem doet verhelpen.