Goedemiddag, ik wil de Beam (gen 2) aansluiten op mijn tv maar ik krijg geen verbinding. Ik begrijp dat je een HDMI ACR aansluiting moet hebben maar ik weet niet of dat op de tv (Samsung le32c630k1w) zit, dit ben ik nog aan het uitzoeken.
Ik zie ook een optische kabel in de doos, geeft dat hetzelfde resultaat mocht ik die ACR aansluiting niet hebben?
Beste antwoord door 106rallye
Als ik de handleiding bekijk, zie bijvoorbeeld https://handleidingkwijt.com, zie ik geen HDMI-aansluiting waar ARC bijstaat.:
Atmos is alleen voor bij films, via een app op je TV of vanaf een blu ray. Spotify doet dan ook niet aan Atmos.
Jouw, al wat oudere, TV heeft zeer waarschijnlijk geen Atmos-mogelijkheid…… dus die mogelijkheid verlies je niet door de optische kabel te gebruiken - je had hem al niet.
Oké….. Aangezien de tv nu 14 jaar oud is (werkt nog prima!) hebben we toch maar besloten om een nieuwe te kopen. Meer dan 32 inch kan ik niet kwijt maar wat moet er allemaal op zitten om de Beam goed aan te sluiten en alle mogelijkheden te benutten?
In ieder geval HDMI-ARC. Dat is voldoende voor Atmos vanaf apps op de TV (Netflix). Wil je ook Atmos vanaf Blu ray dan is eARC interessant, al vraag ik mij af of dat op een 32” zal zitten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Je keuze kan je altijd aanpassen bij cookievoorkeuren in je profielinstellingen. Meer informatie.