Skip to main content

Hoi, 

Als ik mijn bestaande Sonos-systeem opnieuw wil installeren, dan wordt ons huidige WiFi netwerk niet gevonden in de app. Ik krijg ons oude WiFi-systeem wel in beeld, evenals de netwerk van de hele buurt. Het huidige WiFi netwerk is echter niet zichtbaar.

Ik heb zowel geprobeerd om een nieuwe als bestaande installatie uit te voeren en ook nieuwe account aangemaakt. Het lijkt echter of hij ons oude WiFi systeem blijft herkennen.

Hoe kan ik Sonos toch weer koppelen? Reset van router heeft niet gewerkt. Kan bridge kapot zijn? Een bedrade installatie lukt ook niet. 

Ik lees dat je bij instellingen moet kunnen invullen dat je huidige netwerk wilt ontkoppelen, maar als ik app open kom ik niet bij instellingen terecht omdat hij bij installatie vast loopt.

Help! :)

Als je een Bridge gebruikt, hoeft de Sonos toch niet op je wifi? Sonos raadt overigens de Bridge af omdat de voeding kapot kan gaan. De Bridge (alleen geschikt voor S1 software) is overigens opgevolgd door de Boost, die inmiddels uit productie is.

ls je oude netwerk nog in de lucht? Want anders zou hij hem niet moeten zien. Mocht je toch op de wifi willen, volg dan deze stappen: https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network

Reageer