Beantwoord

sonos app herkent regelmatig speakers niet

  • 11 December 2022
  • 8 reacties
  • 778 Bekeken

In de sonosapp worden een aantal speakers plots niet meer getoond. Wifi resetten of speakers terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw aanmelden helpt niet. 
wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Erooij 11 December 2022, 10:38

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoe ziet je WiFi netwerk er uit? Hoe zijn je speakers verbonden? Gaat het om aparte kamers die hun verbinding verliezen? 
 

De sonos playbase is via eenethernetkabel met het internet verbonden. De rest is niet met een ethernetkabel verbonden. 
het is inderdaad steeds een groep speakers per kamer die verdwijnt. Ik heb mijn speakers in een aantal groepen per kamer verdeeld. 

Ik had dit vanmorgen ook, bleek een update klaar te staan voor 1x Sonos One, daarna deed alles weer… wellicht even update checken voor je apparaten?

 

ik heb een setup van een playbar + 2x sonos one.

Reputatie 7
Badge +3

Lijkt mij dan toch meer een netwerkprobleem. Gebruik je een mesh netwerk?

Ik gebruik inderdaad een mesh netwerk.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien kan dit bericht je in de goede richting sturen:

https://community-tp--link-com.translate.goog/us/home/forum/topic/271216?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=sc

Dankjewel voor de hulp

Reputatie 7

Als je één Sonos device verbindt met een ethernet kabel, schakelt het hele systeem van je wifi naar Sonosnet. Daar kan best storing in zitten, bijvoorbeeld als de aangesloten speaker niet centraal in je huis staat en als er in huis veel wifi-bronnen zijn.

Als je eens belt met Sonos kunnen ze kijken waar de storing zit.