Skip to main content
Vraag

Snoer voor Era 100 en 300

• July 25, 2026
  • 10 reacties
  • 61 Bekeken

Waar kan je langere 220 volt snoeren kopen of laten maken?

Het is voor mij onbegrijpelijk dat je max 5 meter 220volt snoeren met de special speaker stekken eraan kan kopen.

Ik heb voor mijn Bose Lifestyle V35 al mijn draden vanuit een centraal punt in de muur en vloer weggewerkt.

Dat houdt  in dat ik voor de verste surround speaker een 220 volt snoer met de special speaker stekker van Sonos nodig heb.

Sonos wil een special buiten standaard speaker stekker en laat het vervolgens bij de verkrijgbaarheid afweten!

Waarom geen normale female C7 stekker (zoals diverse andere fabrikanten.

Nu moet ik een Bose nemen ipv een Sonos omdat Bose voor zijn speaker wel een gewone C7 female 220 volt stekker gebruikt.

Heel apart. Of weet iemand waar je een 9 meter 220Volt snoer met de Sonos speakerstekker kan bestellen?

Ik begrijp de achterliggende gedacht van Sonos werkelijk niet. Ik zal niet de enige zijn. Maar noet iedereen maakt moeite om de zaak op te lossen, die gaan gewoon n aar een an der merk Hone theater system

10 Reacties

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • July 26, 2026

Ik weet niet of het de bedoeling is maar je mag een kabel natuurlijk altijd verlengen mits je het op de juiste manier doet. Wat er vervolgens met de garantie van een product gebeurt weet ik ook niet. 

Ik heb zelf de stekkers van de speakers af geknipt om de kabels door een buisje te kunnen maken. 

• Auteur
  • Novice
  • July 26, 2026

Hi Ronald,

Bedankt voor de reactie. Je bedoelt de speciale stekker afknippen en een stukje snoer eraan laten om aan een 220 Volt snoer vast te maken?

Dat kan uiteraard, maar de beide einden per fase in elkaar draaien en isoleren door af te tapen is niet de veiligste oplossing.

Ik hoopte dat een merk als Sonos meedenkt en  als je dan toch voor een simpele 220 Volt verbinding persé een speciale stekker moet ontwerpen er voor zorgt dat je afstanden niet met gelimiteerde snoerlengten beperkt.

Toch jammer. Dergelijke hindernissen heb je bij concurrent Bose niet.

Ik kwam erachter dat je bij Sonos zelf niet eens snoeren kan bestellen?

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • July 26, 2026

Sonos heeft wel kabels maar net even snel gekeken de era speakers staan er niet tussen. 

Heb je een foto of tekening van hoe je kabels nu lopen, ben wel benieuwd. 

• Auteur
  • Novice
  • July 26, 2026

Ik had een Bose V35 system, waar alles centraal en alleen vanuit de subwoofer loopt.

Voor de surround speakers achter gaat een standaard 25,4 mm electriciteitsbuis naar de over kant van de kamer. Daar heb ik een koppelpunt in de muur, daar zit ook een 220V wandcontactdoos en een doos voor de speakerdraden, vanuit die doos gaan 2 buizen ( 1 buis per speaker in de muur naar de surround speakers) 1 x 9 meter lengte = 1  5 meter lengte. .

% meter is geen probleem die kan je met de speciale 220V female stekker va n Sonos krijgen, maar 9 meter niet. Die moet je koppelen. Dat blijft bij 220V in een buis inde muur geen aan te bevelen oplossing, denk ik?

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • July 26, 2026

Kun je daar niet een stopcontact maken door die buis heen met zelf een stekker aan de ene kant en stopcontact aan de andere kant. 

• Auteur
  • Novice
  • July 26, 2026

Daarvoor heb je een 9 meter lang snoer met een Sonos stekker voor de speaker nodig, of zoals je eerder zei, doorknippen  en lassen.

Waar blijft Sonos met een oplossing voor buitenbereik snoerlengten, of gebruik voor de speakers  een normale standaard C7 female aansluiting voor de stroomvoorziening.

Die kan je in bijna elke lengte krijgen en ook veilig de stopcontactstekker eraf knippen om het snoer door een leiding te voeren.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • July 26, 2026

Tja, er zullen altijd heel specifieke situaties zijn waardoor er een minder werkbare/gewenste situatie ontstaat voor een kleine groep .

Persoonlijk vind ik de weggewerkte aansluiting bij mijn Sonosspeakers prachtig en verdwijnt deze mooi in de standaards. 

Je schrijft over “inelkaar draaien en aftapen” en “niet veilig”, volgens mij zijn daar echt wel oplossingen voor te bedenken/krijgen, zoals een kabel connector aan de kant van de speaker.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • July 26, 2026

De WAGO 221-413 lasklem is een drievoudige verbindingsklem waarmee je tot drie installatiedraden van 0,2 tot 4 mm² met elkaar verbindt. Deze compacte lasklem is veertig procent kleiner dan voorgaande varianten, waardoor je hem ook in krappe ruimtes kunt gebruiken. De klem is geschikt voor massieve, fijnaderige en meeraderige geleiders tot 450 V en 32 A.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • July 26, 2026

Je schrijft over “inelkaar draaien en aftapen” en “niet veilig” daar denken heel veel mensen anders over 😁

Wij doen ook wel eens keuringen van huurpanden restaurants of discotheken en wat je daar soms tegenkomt...

• Auteur
  • Novice
  • July 26, 2026

De lasklem ziet er solide uit. Ik kijk is in de bouwmarkt ernaar.

Jammer dat Sonos deze bijzonder 220V aansluiting heeft. Ik vind het een mooi home cinema set, want anders had ik allang de Bose installatie gekocht.