Skip to main content
Beantwoord

sinds 27 -01 geen radio meer

• January 30, 2026
  • 13 reacties
  • 62 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds afgelopen dinsdag geen radio meer , alles herstart , en op nieuw aangemeld 

Beste antwoord door Erooij

Heb je de router en sonosspeakers al eens volledig stroomloos gemaakt? Vervolgens router opstarten, wachten tot volledig herstart en dan weer Sonos 1 voor 1 aan de stroom.

13 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • January 30, 2026

Wat meer omschrijving zou handig zijn. 
Wat werkt wel, hoe luister je radio, is de service wel zichtbaar, foutmelding, alle zenders etc.etc ?

106rallye
  • January 30, 2026

En of het nu wel werkt…… 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • January 30, 2026

Sorry , maar zenders springen kort aan dan weer uit , zowel play 1 als soundbar  

wifi is goed , heeft jaren in deze opstelling gestaan zelf aan internet niks gebeurd maar dinsdag in eens . Gisteren alles stekker er uit er weer in , play1 in fabrieksinstellingen instelling gezet , en op nieuw aangemeld  maar niks luister radio via tunel en spotify

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • Antwoord
  • January 30, 2026

Heb je de router en sonosspeakers al eens volledig stroomloos gemaakt? Vervolgens router opstarten, wachten tot volledig herstart en dan weer Sonos 1 voor 1 aan de stroom.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • January 30, 2026

Ja alles al

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • January 30, 2026

Dan Sonos bellen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • January 30, 2026

Met dat advies kan ik wat 😬 ik heb nu bedraad aangesloten nu gaat het wel goed , net alsof er iets met draadloos is gebeurd bij update Sonos 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • January 30, 2026

Waarom zo’n vreemde reactie? Je geeft weinig info, je weet zeker dat wifi goed is etc.

Sonos kan in je systeem kijken wat er aan de hand kan zijn, niemand binnen dit forum kan dat. Ik blijf je dus adviseren om Sonos te bellen en wellicht eerst een diagnose van je systeem te maken. Je zal dan wel eerst weer draadloos moeten gaan werken.

Je kunt natuurlijk ook eigenwijs doorgaan zoals het nu is, maar dan weet je nooit wat er aan de hand kan zijn en ontstaan er mogelijk toch weer problemen.

succes.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • January 30, 2026

Was meer benieuwd als er meer mensen last hadden na de update !! Maar van alles geprobeerd 

maar zal maandag eens bellen met Sonos , wifi is naar mijn weten goed heeft de app van ziggo aan . En de Sonos werkt op 2.4 ghz toch ? Hebben meerder smart apparaten die werken nog prima op 2.4 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • January 30, 2026

Wanneer het standaard in de update zit dan zouden er veel meer klachten zijn. Zelf de laatste updates gedaan en geen problemen.

Je kunt overigens een prima wifi hebben met andere apparaten en toch last met Sonos. Sonos is erg gevoelig voor storingen binnen het netwerk.

Heb je zowel de software als de firmware ge-update?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • January 30, 2026

Geen idee kan wel app update , firmware weet ik niet 

maar werkt op momement goed met kabel 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • January 30, 2026

Firmware is vaak belangrijk in combi met software. 

106rallye
  • January 31, 2026

Mijn systeem kreeg nog gewoon radiozenders, maar niet meer via Google Assistent. GA verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zoals geadviseerd op

Deze week zowel een app update als een firmware update gehad.