Skip to main content
Vraag

S2 app can't find Play 1

• November 2, 2025
  • 7 reacties
  • 51 Bekeken

Got a Play 1 speaker, did a reset. The S1 app will find the speaker and says I can use the S2 app or downgrade the speaker.

The S2 says it can’t find the speaker. The light is flashing green and I do see the Sonos WiFi.

I’m using the app on a iPhone 14. What could be the problem?

In the app I go to system settings - switch system - install new system.

7 Reacties

106rallye
  • November 3, 2025

Wat wil je precies doen? De Play:1 aansluiten op een S1 systeem en eerst downgraden?

• Auteur
  • Junior
  • November 3, 2025

De Play 1 aansluiten in S2 mode lijkt mij het beste, of is S1 beter?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 4, 2025

Er is geen “beste” in dit geval. De overgang naar s2 hangt af van de rest van je apparatuur. Is àlles compatibel met s2 dan zou ik inderdaad wel voor s2 kiezen.

Het overzetten naar s2 luistert nogal nauw en je moet de handelingen in de juiste volgorde doen vanuit de s1 app. 
Hier de info van Sonos https://support.sonos.com/nl-nl/article/update-to-the-latest-sonos-app-using-the-s1-controller

• Auteur
  • Junior
  • November 4, 2025

De speakers lijkt al S2 te zijn, dus dan ga ik het nogmaals met de S2 app proberen.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 4, 2025

Ik begrijp je eerste bericht niet helemaal geloof ik. Wat wil je precies en wat voor apparaten heb je?

De opmerking “switch system” komt mij vreemd over. Wanneer je al een systeem op S2 hebt dan moet je de speaker toevoegen, maar niet wisselen van systeem. Wanneer je een s1 speaker wilt overzetten naar S2 dan moet dat vanuit een s1 app. Wat is de reden dat je van systeem wilt wisselen?

• Auteur
  • Junior
  • November 4, 2025

Het systeem is van iemand anders, en het werkt niet meer. Het zijn in ieder geval meerdere Play 1s, een 5 en een soundbar. Volgens mij was het systeem ook niet zichtbaar in de app. Ik ben momenteel niet op locatie, dus ik kan het dat niet checken.

Heb wel 1 Play 1 meegenomen om te kijken wat er aan de hand kon zijn, ondertussen een factory reset gedaan en met moeite lijkt ie dan zichtbaar in de app.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 4, 2025

Dit is de betekenis van de groen knipperende led:

“Het Sonos-product is ingeschakeld en klaar om te worden

geïnstalleerd . Het product is nog niet geconfigureerd of verbonden met een Sonos-systeem. Als je Sonos-product niet splinternieuw is, betekent een knipperend groen lampje dat het product is

gereset en klaar is om te worden geïnstalleerd.​“

Je zult ze dan dus moeten toevoegen als speaker aan een nieuw of bestaand systeem.