Laatste redmiddel bij niet meer te vinden sonos service: apparaten resetten. werkt echter niet reset modus na power on en indrukken play knop laat alleen wit licht zien. geen oranje en daarna groen licht zoals handleiding zegt. kent iemand dit?
Waarom wil je resetten?
Heb je al geprobeerd om hem bekabeld aan te sluiten?
Ik wilde resetten omdat mijn Sonos apparaten allemaal van de radar verdwenen waren.
Dit gebeurt wel vaker en soms helpt een restart van de (Android) app (met clearen cache),
soms helpt dat niet, resetten router en uit/aan Sonos devices helpt soms ook,
maar dit keer hielp niets, vandaar de factory reset als laaste redmiddel (heeft in het verleden ook een keer gewerkt)
Maar de factory reset zelf werkte dit keer niet, vandaar mijn vraag daarover.
Een van mijn Sonos devices was al bedraad aangesloten (heb ook nog geprobeertd zonder die ethernet kabel, maar hielp ook niet)
Mijn probleem was uiteindelijk opgelost door een ander Sonos device met een andere kabel aan te sluiten op mijn router. Tot mijn verbazing werkte het toen weer, Kabel daar weer uit: alle Sonos devices weer van de rader.
Ergo, het lijkt alsof een device via ethernet aan de router verbinden een ander soort netwerk (Sonos netwerkje?) opstart als helemaal met WIFI alleen. Helemaal met wifi alleen werkt dus niet meer, met de kabel in andere device ook niet (meer), maar met andere kabel in ander device weer wel.
Een met een kabel aangesloten Sonos device maakt een zgn. Sonosnet aan, waarop alle andere devices aanhaken. De vraag komt op of je wifigegevens niet ergens gewijzigd zijn. Zomaar speakers kwijtraken moet eigenlijk niet kunnen.
Waarschijnlijk een mesh netwerk of je gebruikt versterkers.
Wat je zou kunnen doen is een diagnose maken en vervolgens bellen met Sonos. Zij kunnen zien hoe je verbindingen zijn en wat mogelijk het probleem veroorzaakt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.