Vraag

Regelmatig problemen, muziek stopt, slaat nummers over, kan soms geen nummers toevoegen aan wachtrij etc.

  • 16 December 2020
  • 2 reacties
  • 555 Bekeken

Goedemorgen,

Ik ervaar regelmatig problemen met het gebruik van de SONOS2 app i.c.m. met mijn SonosSL en SonosBeam. Soms stopt de muziek ineens met afspelen, als ik deze dan opnieuw wil aanzetten lukt dat niet. Ook kan ik geen nummers meer toevoegen aan de wachtrij en na een aantal keer proberen krijg ik de melding ‘kan niet door muziek bladeren’. 

 

Beide sonos producten zijn draadloos verbonden met het Wi-Fi netwerk en zijn tijdens de problemen ook verbonden met hetzelfde Wi-Fi netwerk (WM1). Tijdens het typen van dit bericht is het probleem opgelost maar ik heb voor de zekerheid nog een diagnose gemaakt, misschien kan hier iets uit gehaald worden: 1376022316.

Ik hoor graag.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Meestal is dat te herleiden naar instabiliteit van je wifi netwerk. Ik zou eens proberen om de Beam direct te bekabelen aan je router.

Goedemorgen @Eddie the Eagle,

Bedankt voor je reactie. N.a.v. jouw reactie heb ik wat onderzoek gedaan. Ik heb via pingplotter iedere 2,5e seconde ping requests uit laten voeren naar de Sonos Beam, de Sonos SL en www.google.com. Dit heb ik meerdere dagen laten lopen vanaf mijn laptop die draadloos verbonden is met het Wi-Fi netwerk. Ik heb hier geen instabiliteit kunnen constateren, eigenlijk is het best wel stabiel.

Ik ben verder gaan zoeken en zag via allestoringen.nl dat er 11, 12 en 16 december verstoringen zijn geweest met spotify, en alle drie de momenten heb ik hier hinder van ondervonden. 

Voor nu sluit ik deze topic, aangezien ik het idee heb dat dit niet aan Sonos ligt, maar aan Spotify. Mocht ik toch nog vragen hebben open ik een nieuwe topic.