Skip to main content

Goedemorgen. 

ik heb een nieuwe boost gekocht omdat mijn bridge stuk is gegaan.

Nu heb ik zelf ook een play 3 als losse speaker.

Het probleem dat ik heb is, na installatie van de nieuwe Sonos app ( niet meer s1), dat als ik de boost direct heb gekoppeld aan de router en deze ook aan de stroom is gekoppeld ik steeds bijna aan het einde van de installatie van de boost de melding krijg dat “We kunnen de boost niet koppelen aan je account”.

Deze melding blijft terugkomen en dat terwijl het lampje op de boost van eerst groen knipperend nu gewoon wit blijft branden. Ook in mijn account zie ik na inloggen dat ik de Sonos boost heb aangeschaft.

Echter de nieuwe Sonos app gaat nog steeds niet verder en blijft met de melding “We kunnen de boost niet koppelen aan je account” komen waardoor ik niet verder kom ik de app en dus ook mijn play3 niet kan koppelen. Bij de Bridge weet ik nog dat dit meteen goed ging het verbinden van de Connect en het vervolgens koppelen van de box.

De boost heb ik 3 dagen geleden aangeschaft en de router werkt ook gewoon, dat heb ik getest met een ander apparaat en boost staat ook op de stroom.

Kortom ik snap even niet hoe ik dit kan oplossen en verlang soms terug naar de sonos bridge die direct werkte.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen met de oplossing.

alvast bedankt.

groeten

Sjors

Welke app gebruik je voor het aanmelden? S1 of S2? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Boost eerst (met de S2 app) gedowngrade moet worden naar S1. Dan is het misschien beter om je Play 3 eerst bekabeld te upgraden naar S2. In je profiel zie ik dat je ook nog een Connect hebt, waarvan de kans bestaat dat die niet S2-geschikt is. Als je zo’n Connect nog gebruikt zou je de Boost moeten downgraden.