Skip to main content

Ik heb een Sonos Era 100 en een Playstation 4. Nu wil ik het geluid van de PS4 naar de Sonos hebben. Kan dat via de optische out van de PS4 en dan naar Sonos usb-c lijn in? Of zijn er andere mogelijkheden?

Alvast bedankt!

Je weet dat je dan 75ms lag krijgt?

De USB-C van de Era 300 ontvangt (als je de Sonos adapter erbij aanschaft) alleen een analoog signaal van een normale aansluiting, geen optisch. Dus zou je er ook nog een converter tussen moeten zetten. Je zou ook kunnen proberen of je de Era via bluetooth kunt koppelen. Geen idee of dat kan. 


Nee weet ik niet van de 75ms lag, waarom is dat?

Via BT wordt niet ondersteund door de Playstation 4. Dus als ik het goed begrijp moet ik van digitaal maar analoog en dan naar de Era 100. Wat voor converter zou dat kunnen zijn?


Elke analoge aansluiting bij Sonos heeft een minimale vertraging van 75ms om te zorgen dat andere Sonos devices ermee gesynchroniseerd lopen - ook al heb je geen andere devices.

Zo’n converter zou deze kunnen zijn (geen ervaring mee, via google): https://www.bol.com/nl/nl/p/digitaal-naar-analoog-audio-omzetter-3-5-mm-versterker/9300000034737275/?Referrer=ADVNLGOO002013-S--9300000034737275&gclid=CjwKCAjwjaWoBhAmEiwAXz8DBeZqHmcxLzP6AB98N2A87eGkhBmc0L0VCBiwJjIdwxy9hcih7Kw_wxoCEIgQAvD_BwE

Voor geluid van een Playstation (en dus een TV) heeft Sonos de soundbars die digitaal via HDMI aangesloten. De Sonos Ray wordt via optisch aangesloten en zou dus evt. rechtstreeks aan de PS4 kunnen.


Dank voor de info @106rallye, misschien moet ik die dan maar niet doen (vanwege de mogelijke vertraging). Ik ga een andere oplossing zoeken. Thanks!


Gewoon kijken of je ergens een mooie soundbar kan kopen. Die kun je later altijd uitbreiden met een setje surround speakers en eventueel een subwoofer of zelfs 2


Ja die heb ik beneden in de woonkamer al, maar ik heb de PS4 boven staan en daar ben ik niet van plan om ook weer een soundbar neer te gaan zetten ;) 


Zou een Bluetooth device kunnen werken zoals deze bv?

https://www.amazon.nl/dp/B08DZRJD2N?tag=georiot-nl-defaultb-21&th=1&psc=1&ascsubtag=ac-nl-5252024372208539000-21&geniuslink=true&dplnkId=a8a256de-bbef-40d3-8f07-658040a1fde5&nodl=1


Ook die leveren mogelijk vertraging op, maar je kunt het proberen. Kan vast terug naar Amazon als hij niet bevalt.