Skip to main content

Ik heb sinds kort twee Play 5's (gen 1) weten te bemachtigen en heb er 1 groot probleem mee.

Het geluid valt soms op willekeurige momenten weg. De muziek speelt gewoon door.

Na veel online zoeken kom ik steeds op het antwoord uit dat het aan de WiFi zou liggen. Zelfs als de Sonos naast een accesspoint staat, komt dit probleem steeds voor.

Info:

Gen 1 play 5

Sonos S1 app (android)

Unifi netwerk met 3 AP's

Verschillende wifi kanalen geprobeerd

Wifi snelheid is op z'n langzaamst in en om het huis zo'n 90 mbit/s, dus snel zat.

Wifi bereik komt dus ook nergens onder de 90%

Bij het in een groep afspelen, gebeurt het wegvallen gek genoeg alleen op de laatst toegevoegde Sonos in de groep.

Bij het afspelen op 1, gebeurt het op elk apparaat.

Het gebeurt bij Spotify vanuit de S1 app, maar ook als ik connect vanuit de Spotify app zelf.

Is er iemand die nog meer tips heeft? Ze hebben zo'n mooi geluid, maar met dit gedoe ben ik bijna zo ver ze weer te verkopen...

Twee dingen vallen me op: je noemt niet wanneer de muziek uitvalt. Gebeurt dat met alle muziek serviceproviders, of bijvoorbeeld alleen met Spotify?
Daarnaast heb je een smart netwerk dat veel kan, maar juist zo’n netwerk werkt soms in tegen de slimme Sonos zaken. Is het mogelijk voor je om één van de Sonossen met een kabel te verbinden met de hoofd node van je netwerk en te zien of de onderbrekingen dan nog voorkomen?

@106rallye 

De muziek valt weg op kompleet willekeurige momenten. Soms tientallen minuten niks, vervolgens een paar keer in een minuut. Geluid is dan voor zo'n 10 seconden weg.

Ik zal straks even proberen of bekabeld goed gaat.

Twee dingen vallen me op: je noemt niet wanneer de muziek uitvalt. Gebeurt dat met alle muziek serviceproviders, of bijvoorbeeld alleen met Spotify?
Daarnaast heb je een smart netwerk dat veel kan, maar juist zo’n netwerk werkt soms in tegen de slimme Sonos zaken. Is het mogelijk voor je om één van de Sonossen met een kabel te verbinden met de hoofd node van je netwerk en te zien of de onderbrekingen dan nog voorkomen?

Bekabeld gaat het goed. Het afgelopen half uur geen problemen gehad.

Dus of de WiFi kaart in de Sonos heeft problemen, of het ligt aan mijn netwerk. Dat beide Sonos'en Wifi kaart problemen hebben, lijkt me erg klein.

Dus. Netwerk. Toch?

Hoe kan ik mij Unifi netwerk goed opzetten voor Sonos? Want ik heb niet overal UTP aansluitingen, maar wel perfecte Wifi dekking.

Nog een extra puntje: Ik heb voor de Play 5's een aparte Wifi gemaakt. Ze wilden niet verbinden met mijn reguliere Wifi. (Ik vermoed omdat de naam spaties en ' bevat)

@106rallye Helaas. Na een hele tijd geen probleem, nu toch het geluid wat weg valt. Een paar keer in korte tijd ook.

Als het nog eens gebeurt zou ik een diagnose maken een dan bellen met Sonos. Wellicht even bedraad en en onbedraad een diagnose maken.

Ik heb ook gelezen dat oude Sonos devices moeite kunnen hebben met de huidige Spotify stream. Zou je ook eens kunnen voorleggen.

Reageer