Beantwoord

netwerk verwijderen

  • 3 March 2021
  • 5 reacties
  • 803 Bekeken

Badge +1

Beste

ik had wat problemen met mijn draadloos internet en heb een technieker vanTelenet (provider) laten komen.

reden kon zijn dat er teveel gebruikers op het netwerk zitten waaronder 14 SoNoS luidsprekers.

ik was van mening dat deze op een apert SoNoS net werkten dus ben in mijn instellingen gaan kijken. Hier zie ik nu 2 problemen. 
de boost is via kabel aangesloten.

al mijn Play 1 - Play one staan op WM 0 maar 1 niet. Deze staat op WM 1

mijn 2 moves staan op WM 1 maar ik lees dat dat normaal is.

vraag 1: hoe krijg ik die ene Play 1 ook op WN0 . Ik heb al enkele keren de stekker uitgetrokken maar geen resultaat.

Een andere suggestie was om het WiFi netwerk binnen SoNoS te verwijderen.

ik kan dit wel vinden in de instellingen maar zie geen verwijdermogelijkheden in de app. Hoe kan deze dan weg?

wie kan me hierbij helpen?

mvg

marc

 

 

 

icon

Beste antwoord door Frank N 5 March 2021, 10:32

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Hier vind je een uitleg: https://support.sonos.com/s/article/3488?language=nl_NL

Badge +1

Beste 106rallye,

bedankt voor uw antwoord maar ik vrees dat u mijn vraag niet helemaal begrepen hebt.

De handleiding naar waar u verwijst had ik ook al gevonden maar als ik deze volg kom ik op een pagina waar enkel 2 zaken staan

‘In gebruik’ en de naam van mijn netwerk. 
Echter kan ik geen knop of optie vinden om dit netwerk te verwijderen.

 

En vraag 2. Hoe kan ik mijn enige Play 1 die nog op WN 1 staat op WN 0 zetten

 

mvg

Marc

Reputatie 7

Ik denk dat dat is omdat het netwerk nog in gebruik is - je Play:1 gebruikt het nog (WM:1). Je zou eens kunnen proberen of de verwijderknop wel verschijnt als je de Play:1 even van de stroom haalt. Dan zou er geen Sonos device meer zijn dat op WM:1 staat. Als je de Play:1 dan start zoekt hij mogelijk toch het oude netwerk weer op. Dan zou ik hem resetten en opnieuw instellen.

Reputatie 5
Badge +3

Het probleem dat hier lijkt te gebeuren is dat de Play1 in kwestie te ver van de andere speakers staat voor de onderlinge draadloze verbinding (Sonosnet, WM:0) Omdat het systeem WiFi-gegevens bevat om de Move’s met je eigen WiFi te laten verbinden is de Play1 speaker ook in staat om hiermee te verbinden. Wanneer een Sonos product opstart zal het eerst een onderlinge verbinding proberen te maken en als dat niet lukt proberen te verbinden met een ingesteld WiFi-signaal.

Een oplossing voor dit probleem zou zijn om de Play1 dichterbij de andere speakers te zetten.

Badge +1

Bedankt allemaal.
Ik zal de Play eens dichter bij een andere zetten. Staat er nochtans niet zo ver van (5m) want is een stereo paar.

Als ik hem uitrek verdwijnt ook de naam van mijn netwerk dus kan ik het ook niet verwijderen om te laten vergeten.

Maar zien jullie op de netwerkpagina van de sonosapp wel mogelijkheden om deze te verwijderen zoals in de manual wordt aangegeven?

heb ik sowieso de netwerkverbinding nodig voor mijn Move of kan die van de dichtbijzijnde Play zijn data halen? 

 

mvg

Marc