Beantwoord

Maar 1 speaker op sonos kanaal

  • 18 November 2023
  • 6 reacties
  • 95 Bekeken

Hi! Als ik het goed begrijp dan kunnen alle Sonos speakers op het Sonos kanaal als je minimaal een Sonos speaker met een ethernetkabel verbindt. In de instellingen zie ik dan ook dat er een speaker verbonden is met het Sonos kanaal (WM0), maar hoe krijg ik de rest van de speakers ook op het Sonos kanaal? Deze blijven namelijk via de wifi verbonden (WM1) . Heb alle Sonos kanalen geprobeerd en staat nu op de standaard 6. 
 

MOD EDIT: Afbeelding verwijderd vanwege persoonlijke informatie

icon

Beste antwoord door Smogie 19 November 2023, 07:51

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Staat de wifi van de play1 Huiskamer wel aan in de app?

Wanneer alles werkt maakt het toch in principe niet uit hoe ze het signaal ontvangen? Heb je problemen met de weergave van geluid?

Heb inderdaad regelmatig issues met wifi-bereik want elke dag verdwijnt er wel een andere speaker uit de app waardoor muziek afspelen gewoon echt ronduit irritant is omdat geluid soms aan/uit gaat. Wifi staat wel aan op “huiskamer”

Reputatie 7
Badge +3

Wellicht kan je een diagnose van j3 systeem maken en vervolgens kontakt opnemen met Sonos. Zij kunnen zien wat er binnen je netwerk omgaat.

Reputatie 7

Staat op “Huiskamer” de wifi aan? Dat is namelijk ook de verbinding met de andere speakers via Sonosnet (dat overigens iets anders is dan een “kanaal”).

Reputatie 7
Badge +3

Die vraag is al beantwoord. Wifi staat aan.

Inmiddels opgelost, bedankt voor het meedenken! Door de wifi uit de app te halen worden de andere speakers gedwongen om via het Sonos kanaal te gaan. Nu kijken of dit het gewenste resultaat geeft.