Skip to main content

Ik heb mijn pickup aangesloten op een sonos era luidspreker. Ik verbind deze luidspreker met 2 luidsprekers in de keuken. Deze gaan dan ook aan. Alleen als ik de plaat omdraai dan doen de boxen in de keuken het niet meer en moet ik deze opnieuw toevoegen. Vervolgens werkt het dan weer maar ook vallen dan vaak de boxen even weg.Dat is zeer vervelend. Ik heb het wifinetwerk helemaal opnieuw ingesteld maar dat helpt niet. Dat werkt gewoon goed en snel.

Heeft iemand hier ervaring mee?. Het deed het met de oude app gewoon goed. 

Autoplay aanstaan? Schuifje inclusief gegroepeerde kamers aanstaan? 

Voor alle duidelijkheid: wat jij “verbinden” noemt, noemt Sonos “groeperen”.

Er zijn nog meer behulpzame leden op dit forum die erg kundig zijn. Misschien dat @Erooij hier iets meer over kan zeggen. Neem maar eens contact met hem op.

Er zijn nog meer behulpzame leden op dit forum die erg kundig zijn. Misschien dat @Erooij hier iets meer over kan zeggen. Neem maar eens contact met hem op.

Was jij nu degene die het over in de spiegel kijken had? Maar je hebt een aantal berichten gemist hoor waar je dit zinnetje ook nog kunt plaatsen.

@AdriaanW  Graag herinner ik je aan een belofte, nog niet zolang geleden gedaan: “Tot het moment dat ik antwoord heb, zal geen berichten meer plaatsen.”

@AdriaanW  Graag herinner ik je aan een belofte, nog niet zolang geleden gedaan: “Tot het moment dat ik antwoord heb, zal geen berichten meer plaatsen.”

Ik heb mij gehouden aan die belofte.

Heb je antwoord gehad dan? 

Het antwoord was duidelijk, maar zoals je weet mag ik daar niet op ingaan in berichten op het forum.

Excuses aan @wvdlucht240865 voor het kapen van jouw topic. Helaas zijn er hier op het forum momenteel mensen actief die alleen maar negativisme rond Sonos kunnen publiceren. Op geen enkele wijze wordt er getracht om medegebruikers behulpzaam te zijn in het trachten eventuele problemen op te lossen.

Ik zet mij al jaren in om mee te denken in oplossingen voor ontstane problemen. Ook ik ervaar problemen met de huidige software, maar wil het toch graag positief blijven benaderen omdat ik nogsteeds heel tevreden ben met de apparatuur. Kennelijk mag dat niet meer volgens deze gebruikers.

De laatste trend van @AdriaanW is u om in diverse berichten mijn naam te noemen als een soort alwetende. Dat laatste zou mooi zijn maar is natuurlijk niet zo. 

Via de app groepeer ik de luidsprekers met behulp van vinkje en en vervolgens de knop toepassen. Als ik vervolgens de plaat omdraai verdwijnen de vinkjes en moet ik de luidsprekers opnieuw groeperen. Dat werkte met de oude app wel naar behoren maar nu treden er dus diverse problemen op. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Autoplay aanstaan? Schuifje inclusief gegroepeerde kamers aanstaan? 

Heb je hiernaar gekeken?

Kan overigens inderdaad zijn dat de groep vervalt als er te lang geen geluid via de Era wordt afgespeeld - en dat die tijd voor jou wat kort is.

Inclusief gegroepeerde kamers is iets van de laatste patches. Als de OP autoplay niet aan had staan of nooit gebruikt heeft staat “incl. gegroepeerde kamers” ook niet aan. Hou ook een vertraging aan van 2000ms, dat zorgt voor de meest stabiele verbinding. 

Reageer