Skip to main content

Heb vandaag mijn systeem Arc + Sub uitgebreid met 2 Five speakers. Bij het installeren (surround gekozen) kreeg ik de melding dat de line in dan niet werkt. Ik dacht dat ik met deze uitbreiding een platenspeler op de Five aan kon sluiten en deze over de complete installatie (Arc + Sub + 2 Five's) afspelen....

De five’s als stereopaar installeren (in aparte “kamer” zoals Sonos dat noemt), platenspeler aansluiten en bij bij muziek beide kamers combineren.

Dit laatste is dan weer niet aan te raden bij kijken naar tv omdat er dan een vertraging zal zijn bij het geluid van de five’s.

Persoonlijk vind ik de five’s toch een overkill voor een surroundopstelling.

Dat de analoge aansluiting vervalt bij gebruik van de Five (maar ook de Amp) als surrounds is geen geheim. Wordt ook gewoon door Sonos benoemd: https://www.sonos.com/nl-nl/guides/five

Ligt aan de aansturing van de surrounds met een dedicated 5Ghz verbinding. Die is niet geschikt voor het “terugsturen” van geluid.

Hartelijk dank voor de informatie!

De five’s als stereopaar installeren (in aparte “kamer” zoals Sonos dat noemt), platenspeler aansluiten en bij bij muziek beide kamers combineren.

Dit laatste is dan weer niet aan te raden bij kijken naar tv omdat er dan een vertraging zal zijn bij het geluid van de five’s.

Persoonlijk vind ik de five’s toch een overkill voor een surroundopstelling.

Film kijken met oorkleppen op!

Reageer