Leveringsprobleem Sonos One


Ik heb op 28 januari 2 x Sonos One zwart besteld. Helaas nog niet ontvangen. Mijn leverancier meld dat Sonos momenteel met een hardware update bezig is zodat deze nog niet naar mijn leverancier zijn verzonden Is dit waar ? En kan Sonos aangeven wanneer het probleem is opgelost ?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

28 Reacties

We willen gewoon voorkomen dat dit zoals de Play:1 gaat worden en dat er dan wordt gezegd dat het niet snel genoeg is en niet voldoende ram heeft voor "Airplay 2" bijvoorbeeld. Want wie weet waar het in de toekomst wel goed voor is.Voor nu zal niemand iets merken, maar binnen 2/3 jaar vast wel 🙂
Ook hier de vragen over Sonos One G1 en G2. We hebben er 10 staan.

Wat zijn nu exact de verschillen? We kunnen dat niet aan de buitenkant zien en ook niet via de debug/web interface.
Moeten we dan echt zelf de speakers uit elkaar gaan schroeven en foto's op websites/blogs plaatsen..etc..etc.? Of kan Sonos gewoon met een helder verhaal komen zoals:

"We hebben de Realtek Wifi chipset xxxx geruild voor type yyyy en het Infinion geheugen type zzzzz omgezet voor type ccccc".

Deze gegevens zijn toch gewoon bekend bij Sonos? Waarom dit niet gewoon helder communiceren?
Op de Sonos website lees je zaken die vervolgens op dit forum weer door Sonos medewerkers worden ontkracht, dat schept verwarring.

We zijn vanwege wetgeving verplicht om er een andere naam aan de hangen vanwege een kleine upgrade, maar in principe is er geen verschil te merken tussen de beide toestellen in het gebruik van beide producten.
Er zal ook geen mogelijkheid zijn de 1e Gen om te ruilen voor een 2e Gen, dit omdat je 1e generatie gewoon een prima product is.
Als je via Sonos.com je Sonos gekocht heb, heb je recht op 100 dagen geld terug garantie, anders zul je moeten terug stappen naar de dealer waar je de Sonos gekocht hebt.
Denk persoonlijk dat het redelijk wat stappen zijn voor een omwisseling van een G1 product die precies het zelfde zal werken als de G2 waarvan je ook geen verschil zal merken in het daadwerkelijk functioneren.

Dit is een mooi moment om deze quote weer eens erbij te pakken.

Met de laatste update is het mogelijk om de Sonos One op 5Ghz WiFi verbinding te laten maken… Oh nee, ik moet zeggen Sonos One Gen2.

 

Dit is precies de reden waarom ik vorig jaar in eerste instantie gereageerd had. Dit zag ik vorig jaar namelijk al aankomen… 2.4Ghz wifi zit erg vol hier (interference) waarbij ik vrije keuze heb op 5Ghz (en AP’s op iedere verdieping). Ik ben erg teleurgesteld op dit moment...