Leveringsprobleem Sonos One


Ik heb op 28 januari 2 x Sonos One zwart besteld. Helaas nog niet ontvangen. Mijn leverancier meld dat Sonos momenteel met een hardware update bezig is zodat deze nog niet naar mijn leverancier zijn verzonden Is dit waar ? En kan Sonos aangeven wanneer het probleem is opgelost ?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

28 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Waar heb je hem besteld? Want ik had die van mij de dag erna al, evenals de Beam en Sub. Zolang is toch niet normaal hoor.
Hoi Difke, bedankt voor je reactie. Ik wil de zaak niet bekendmaken want dat vind ik niet zo fijn naar hun toe. Ik hoopte dat de firma Sonos zou reageren ! Ik kan ze ook elders bestellen, maar als het verhaal klopt dan heb ik graag die met de updates.Het bedrijf waar ik ze heb besteld krijgt via Trustpilot een 9.
Reputatie 5
Badge +3
Dat begrijp ik.. Dan zullen ze weldra wel geleverd worden hoor. Ik wens je alvast veel luisterplezier. Veel succes
Reputatie 7
Badge +2
We hebben een nieuwere One (generatie2) op de markt, waardoor er een andere product code aan moet hangen vanwege Europese regelgeving.
Er is zo goed als geen communicatie hierover omdat er vrij weinig anders is qua ervaring van speaker en geluid voor onze klanten.
Er zit een andere processor in deze 2e generatie One, en vanwege de ervaringen met de Sonos Beam kwamen we tot de conclusie dat er geen 6 microfoons in de One hoeven, maar dat 4 microfoons de zelfde ervaring zal geven en zal voldoen voor een goed ervaring met spraakdiensten.
Tevens hebben we er een Bluetooth chip in geplaatst welke niet gebruikt zal worden voor muziek streamen, maar het alleen makkelijker zal maken om via telefoon/tablet de installatie van je gloednieuwe speaker mogelijk te maken.
De Bluetooth chip word dus verder niet gebruikt als de speaker klaar met zijn installatie en van je wifi gebruik maakt.
Eigenlijk dus niet heel veel vernieuwingen en de ervaring van de de 2e generatie One zou precies het zelfde moeten zijn zoals het is bij de 1e generatie.

Dealers hebben een bepaalde voorraad aan speakers, en hebben ook een nieuwe order moeten plaatsen voor dit nieuwere model Sonos One.
Het kan zijn dat dealers de order niet geplaatst hebben waarin er vertraging is, of dat ze misschien minder speakers ontvangen dan ze eigenlijk willen bestellen.
We werken er wel hard aan alle dealers te voorzien van hun voorraad, maar verdere informatie kunnen we hier niet over geven, en eigenlijk zou de dealer contact moeten opnemen met zijn account manager als deze een duidelijke stand van zaken wil.
Uitgebreide reactie van Sonos ! Maar ik mis hierin de informatie van Sonos wanneer jullie verwachten dat de update is afgerond en al de bestellingen aan jullie dealers zijn uitgeleverd. Misschien kunnen jullie hier mij nog over informeren !
Reputatie 5
Badge +3
We hebben een nieuwere One (generatie2) op de markt, waardoor er een andere product code aan moet hangen vanwege Europese regelgeving.
[...]

Tim, ik ben zo vrij geweest om dit bericht te citeren in een post op het Engelstalige forum, waar men zich zorgen maakte over de compatibiliteit van de generaties (zoals bij de Play 5 generaties, mbt surround en stereoparen). die post vind je hier. Mochten jullie er de voorkeur aan geven om zelf te reageren, dan wil ik deze natuurlijk wel weghalen.
Reputatie 7
Badge +2
Uitgebreide reactie van Sonos ! Maar ik mis hierin de informatie van Sonos wanneer jullie verwachten dat de update is afgerond en al de bestellingen aan jullie dealers zijn uitgeleverd. Misschien kunnen jullie hier mij nog over informeren !
Dit is dus eigenlijk een vraag die de dealer aan zijn area-manager van Sonos moet navragen, wij van Sonos support hebben hier geen inzicht in.
Oh ja !!! Topic vertalen in het Engels maar mij een antwoord geven blijft achterwege ! Erg jammer !!!!!!!!
Reputatie 7
Badge +2
We hebben een nieuwere One (generatie2) op de markt, waardoor er een andere product code aan moet hangen vanwege Europese regelgeving.
[...]

Tim, ik ben zo vrij geweest om dit bericht te citeren in een post op het Engelstalige forum, waar men zich zorgen maakte over de compatibiliteit van de generaties (zoals bij de Play 5 generaties, mbt surround en stereoparen). die post vind je hier. Mochten jullie er de voorkeur aan geven om zelf te reageren, dan wil ik deze natuurlijk wel weghalen.

Prima omtrent het vertalen op Engelse Community.
Om er aan toe te voegen, 1e en 2e generatie kunnen beide in een stereopaar of surround opstelling gezet worden, dus zoals al gemeld, eigenlijk geen verschillen behalve kleine upgrades intern.
Reputatie 7
Badge +2
Oh ja !!! Topic vertalen in het Engels maar mij een antwoord geven blijft achterwege ! Erg jammer !!!!!!!!
Sjoop is geen Sonos personeel, en kan dus, net zoals ik hierboven verwoord ook geen antwoord geven op je laatste vraag.
En gaat de prijs naar beneden ? 4 i.p.v. 6 microfoons !
Reputatie 7
Badge +2
En gaat de prijs naar beneden ? 4 i.p.v. 6 microfoons !
Nee, geen verandering in prijs, het is zo goed als de zelfde speaker, waar meer aan toegevoegd is dan dat we er uit halen.
Reputatie 5
Badge +3
Henny, misschien moet je je toon even matigen.
Ten eerste is deze community in de kern een plek voor vraag en antwoord door gebruikers, voor andere gebruikers. dat Sonos support staff hier reageert mag een toonbeeld zijn van het proberen te leveren van zo goed mogelijke support, maar is niet afdwingbaar.
Ten tweede is Sonos personeel op dit forum duidelijk herkenbaar aan hun titel "Sonos medewerker" en hun foto met Sonos logo. Ik heb geen van beiden en ik stel het niet op prijs om door jou op zulke aanmatigende toon toegesproken te worden alsof ik je iets verschuldigd ben (niet dat support je iets verschuldigd is, jij hebt als consument een overeenkomst met een verkoper, niet met Sonos).
Ten derde, als je het eerste antwoord van Tim goed gelezen had, had je gezien dat hij niet over de informatie beschikt om je het antwoord te geven waar je om vraagt. Hij heeft je ook aangegeven waar je dat antwoord wel kan krijgen, in mijn ogen de enige juiste: bij degene waar je je apparaat gekocht hebt en je geld achtergelaten. Dat ik het antwoord van Tim voor een ander doeleinde gebruik is voor mijn rekening, je hebt gewoon pech dat het in "jouw topic" gebeurde.

En gaat de prijs naar beneden ? 4 i.p.v. 6 microfoons !
Het gaat om hetzelfde product, met dezelfde user experience. Wat denk je zelf? En denk je, dat als Sonos geconcludeerd had dat ze 6 in plaats van 4 microfoons nodig hadden, de prijs omhoog hadden gegooid? Als het voor jouw logica uitmaakt, dan bedenk je maar dat je voor de prijs van die 2 microfoons een bluetooth chip en een processor upgrade terugkrijgt (daar ga je, tijdens het instellen, meer van merken dan het ontbreken van die microfoons).
Wanneer weten we meer over de 2nd gen? Ik zit namelijk nog in mijn omruil periode en zou dit uiteraard graag willen weten.
Er wordt bijvoorbeeld vermeld een nieuwere CPU, is deze sneller? zal dit bijvoorbeeld beter werken met Google en Alexa?

Hoop hier antwoord op te kunnen krijgen, voordat ik ze niet meer kan omruilen, zou best wel jammer zijn.
Reputatie 7
Badge +2
Je zal geen verandering merken in de performance van de 1e en 2e generatie One speaker kijkende naar het daadwerkelijk functioneren van het product, ook in combinatie met andere Sonos producten.
Weet niet precies waarom je niet meer zou kunnen omruilen, omruilingen kunnen altijd opnieuw opgezet worden mocht een RMA verlopen zijn en het dus niet doorlopen zou hebben.
Kan ook verder niet melden of je een Gen1 of Gen2 zou ontvangen als vervanging, ze zijn beide toch precies het zelfde qua werking dus het zou niet uit mogen maken.
Bedankt voor je reactie. Ik zou ze niet kunnen omruilen omdat ik ze max 60 dagen na aankoop nog kan ruilen.
Ik heb pas 2 gekocht en het zou jammer zijn geweest als ik ze niet meer kan ruilen voor een die beter is, binnen die 60 dagen na aankoop.

Jullie geven aan dat ik niks ga merken, maar toch vind ik het raar dat er dan een nieuwere CPU in komt te zitten, want maakt dit nieuwe mogelijkheden in de toekomt niet mogelijk? (kan ook zijn dat ik het niet snap)
Reputatie 7
Badge +2
Soms verbeter je een product met bepaalde hardware, misschien voor bijvoorbeeld de toekomst.
Maar daarnaast zijn de oudere modellen zoals 1e generatie Play:5 een goed voorbeeld van hoe deze prima met de huidige componenten kan samen werken, en ook nog steeds functioneel is.
Zoals gemeld, de verandering is zo klein en heeft zo weinig impact dat Sonos het niet nodig vind hier een grote update voor naar onze klanten toe te communiceren.
Het is dat de vraag er nu naar is en we uiteraard hier antwoord op leveren, maar eigenlijk heb je gewoon een One, niet zo zeer een 1e of 2e generatie.
Zo zijn er door de jaren heen wel vaker componenten van nieuwere hardware voorzien, maar waar de gebruikers-ervaring er verder niet op vooruit of achteruit gaat en de klant er dus verder ook niks van zal merken.
Bij de Play:5 2e generatie was het een ander verhaal, deze ziet er compleet anders uit, heeft een 5ghz chip waardoor deze als surround kan functioneren, en kan bijvoorbeeld ook Airplay streamen, waarin de klant wel een grote verandering zal ervaren.
De 1e en 2e generatie Play:5 kunnen bijvoorbeeld ook niet in een stereopaar staan omdat de hardware gewoon totaal anders is.
Jammer dat ik er via de media moet achterkomen dat het niet alleen een nieuwe CPU is. "a newer processor and more memory. In other words, it should perform next-generation tasks that would simply be too much for the original to handle"

Dus kan beter mijn oude maar zsm omruilen voor de nieuwe variant. Want meer memory is altijd goed voor tasks die uitgevoerd moeten worden

Meer memory zou misschien wel beter zijn voor Google assistant
Reputatie 7
Badge +2
Zulke zware taken krijgt Sonos op het moment en in de nabije toekomst niet te verduren, Tevens heeft de Gen2 niet "meer" geheugen ontvangen, maar "ander" geheugen.
Zoals al vermeld, je gaat geen verschil merken tussen je 1e en 2e generatie One.
Reputatie 7
Badge +2
Heb volgensmij het artikel gevonden waar je denk ik aan zou refereren.
Waarin de informatie dus incorrect is, er zit geen snellere processor in, maar een "andere" processor, en er zit niet "meer" geheugen in, maar "ander" geheugen.

Waarvan ik graag ook nog een stukje quote.

De speaker is dus simpel gezegd iets krachtiger en future-proof, terwijl het uiterlijk, de functionaliteit en de geluidskwaliteit hetzelfde blijven.
Dat krachtiger valt dus te betwisten.

Edit: je quote staat in het Engels dus je hebt het ergens anders vernomen, maar komt op het zelfde neer.
Heb volgensmij het artikel gevonden waar je denk ik aan zou refereren.
Waarin de informatie dus incorrect is, er zit geen snellere processor in, maar een "andere" processor, en er zit niet "meer" geheugen in, maar "ander" geheugen.

Waarvan ik graag ook nog een stukje quote.

De speaker is dus simpel gezegd iets krachtiger en future-proof, terwijl het uiterlijk, de functionaliteit en de geluidskwaliteit hetzelfde blijven.
Dat krachtiger valt dus te betwisten.

Edit: je quote staat in het Engels dus je hebt het ergens anders vernomen, maar komt op het zelfde neer.


De Sonos website laat echt iets anders zien:
"Tweede generatie Sonos One met meer geheugen en een geüpdatete processor"

Met dit in gedachte, wat gaat er gebeuren als er een nieuwe feature (laten we gekscherend eens Siri noemen) meer resources (meer CPU of meer mem) nodig heeft dan de Gen 1 aankan, dan gaat het niet werken op de Gen 1. Ik heb nu het gevoel dat ik net (eind December 2018) een outdated product gekocht heb. Ik heb juist voor Sonos One om meer op de toekomst voorbereid te zijn, maar met deze Gen2 update lijkt het me dat ik nu toch een oud product heb... Ik ben zeer verbaasd over deze refresh, dit had 1.5 jaar geleden met de introductie van de Sonos One al gedaan moeten worden.
Reputatie 7
Badge +2
De melding op de website gaat spoedig aangepast worden.
Begrijp ook niet helemaal waarom iedereen het heeft over het geheugen gebruik van spraakdiensten en andere functies.
Spraakdiensten werken prima sinds de release in de landen waar het ondersteunt is.
Zoals je wellicht zelf weet is het gewoon mogelijk om Alexa te activeren en te gebruiken in Nederland.
Hoop dat de tekst wel snel wordt aangepast, want nu adverteren jullie zelf met "Tweede generatie Sonos One met meer geheugen en een geüpdatete processor" Als meer geheugen niet zo belangrijk is, had je het net zo goed niet kunnen vermelden. Over de bluetooth chip wordt niks vermeld. Want zo belangrijk is dat ook niet, zoals Sonos gebruikers dit ook wel weten.

Ik heb vanmorgen dan ook maar meteen gebeld en de nieuwe Gen 2 exemplaren laten bestellen om mijn "Gen 1's" maar om te ruilen. Je weet maar nooit, waar de extra geheugen en de snellere processor in de toekomst goed voor zal zijn.

Verder wacht ik nog geduldig op de S18 (A)
De melding op de website gaat spoedig aangepast worden.
Begrijp ook niet helemaal waarom iedereen het heeft over het geheugen gebruik van spraakdiensten en andere functies.
Spraakdiensten werken prima sinds de release in de landen waar het ondersteunt is.


Op de website staat het volgende:
"Op dit moment bieden Sonos One Gen 2 en de originele versie dezelfde functies. De originele Sonos One zal in de toekomst alle huidige en nieuwe functies blijven ondersteunen. Het is wel mogelijk dat we in de loop van de tijd door het vergrote geheugen, Bluetooth Low Energy en de krachtigere processor nieuwe productbelevingen kunnen toevoegen aan de Gen 2-versie die de originele versie niet kan ondersteunen. Maar op dit moment staan er geen functies alleen voor de Gen 2 gepland."

Ik snap heus wel dat er op dit moment geen probleem is, maar de Gen2 is duidelijk superieur aan de Gen1. De Gen1 is dus nu al gewoon ouderwets en er staat duidelijk dat in de toekomst nieuwe functies niet per-se hoeven te werken op de Gen1. Met andere woorden, tijdens de ontwikkeling van nieuwe features (vandaar dat ik specifiek Siri noem want die is nog niet gepland) wordt in principe van Gen2 uitgegaan en als Gen1 ook werkt, dan is dat mooi meegenomen. Werkt het niet, dan pech want het is "maar" een Gen1. Vergeet niet dat wij als gebruiker niet kunnen inzien in hoeverre een CPU/memory belast wordt, en wanneer dus het kantelpunt van wel/geen Gen1 ondersteuning in zicht komt.

Er zijn genoeg mensen die juist in een nieuwe Sonos One (ipv Play:1) geïnvesteerd hebben (moi included), en nu dus al tegen een end-of-life product aankijken. Ik zou om deze reden graag in contract treden om mijn 2 nieuwste One's (van Dec '18, ik heb het niet eens over mijn 2 One's van Jan '18) kan omwisselen voor Gen2's.
Reputatie 7
Badge +2
We zijn vanwege wetgeving verplicht om er een andere naam aan de hangen vanwege een kleine upgrade, maar in principe is er geen verschil te merken tussen de beide toestellen in het gebruik van beide producten.
Er zal ook geen mogelijkheid zijn de 1e Gen om te ruilen voor een 2e Gen, dit omdat je 1e generatie gewoon een prima product is.
Als je via Sonos.com je Sonos gekocht heb, heb je recht op 100 dagen geld terug garantie, anders zul je moeten terug stappen naar de dealer waar je de Sonos gekocht hebt.
Denk persoonlijk dat het redelijk wat stappen zijn voor een omwisseling van een G1 product die precies het zelfde zal werken als de G2 waarvan je ook geen verschil zal merken in het daadwerkelijk functioneren.