Beantwoord

keuze aanschaf beam of arc

  • 17 November 2023
  • 4 reacties
  • 258 Bekeken

Badge

Goedemiddag, 

Ik ben voornemens om een SONOS beam of arc aan te schaffen maar wat is een goede keus? Er wordt namelijk vaak gesproken over arc voor een grote ruimte en beam voor een kleinere ruimte. Maar wat is groot en klein ?

Op dit moment maak ik gebruik van de volgende sonos apparatuur en wil deze graag uitbreiden met een playbar voor tv in de woning. 

SONOS1: (berging/tuin)

  • Connect (Gen1) ivm aansluiting oudere hifi apparatuur in aparte ruimte ;
  • Sonos Play 5 (Gen1) ivm muziek in tuin onder overkapping (met aansluiting 3.5mm voor tv)

SONOS2:  (in woning)

  • Connect (Gen2) ivm aansluiting platenspeler/cd speler 
  • 2x Play one (Gen2) welke ik deels in keuken/kamer heb staan 
  • Optie beam/arc zou dus in de voorkamer moeten komen met aansluiting voor philips 

p.s. ik moet erbij vertellen dat de ruimte om de arc/beam te plaatsen beperkt is. De arc past net maar boven de tv en geluid kan dan minder goed weg. De beam past denk ik zowel onder als boven de televisie.  Totslot misschien de keus voor een Gen2 playbar van sonos in het 2e hands circuit ?

 Alvast bedankt voor het meedenken bij het bepalen van mijn keus,

Ben

 

icon

Beste antwoord door Erooij 25 November 2023, 11:03

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij heb je de keuze zelf al gemaakt. Nooit een soundbar boven een tv plaatsen, tenzij de tv op de grond staat. 😉

Badge

@Erooij, dank je wel voor je antwoord. We hebben nu idd de Beam Gen2 aangeschaft, welke optie  kunnen we het best nemen om ook een surround geluid te creeeren en het tegelijkertijd een beetje betaalbaar blijft (ikea-sonos) of Roam (SL)? 

Bedankt voor het meedenken igg!

Ben

Reputatie 7
Badge +3

De Roam is een verplaatsbare speaker en niet geschikt als surround.

De Ikea’s kunnen, maar persoonlijk zou ik denk ik voor de One Sl ‘s gaan geloof ik. Eventueel (later) nog aangevuld met de kleine sub.

Waarom gebruik je de bestaande one’s niet wanneer die toch al gedeeltelijk in de kamer gebruikt worden. Gewoon proberen, kopen kan altijd nog. 

Badge

Dat zeker de moeite waard, we gaan de mogelijkheden bekijken/luisteren en desnoods 1 extra (ikea) speaker voor in onze keuken. Dank je wel!