Kan volume niet regelen via 1 speaker.

  • 4 January 2023
  • 8 reacties
  • 225 Bekeken

Ik heb 4 sonos one in een (Woon)Kemper staan alles werkt perfect kan ze via 1box aan en uit zetten maar ik kan niet het volume regelen via 1 box dat gaat alleen via de App wie weet raad?….

 


8 Reacties

Reputatie 7

Vier speakers in één kamer in de app kan niet. Dat betekend dat je spreekt over één fysieke kamer met daarin minstens twee Sonos “kamers” (zoals in de app weergegeven) die je gegroepeerd hebt. Bij een groep kun je inderdaad alleen in de app alle speakers tegelijk harder of zachter zetten. Dit is normaal bij Sonos. Er is dus niets aan te doen.

Ik heb 4 sonos speakers werkend

in een kamer wel verdeeld in een groep bv met de naam Audio en Woonkamer 

Reputatie 7

Je moet het verschil zien tussen een echte fysieke kamers en de “kamer” in de Sonos app. Je kunt best twee sets speakers in een fysieke kamer zetten, maar dat zijn dan twee “kamers”. Jij gebruikt de term “groep”, maar Sonos noemt het dus “kamers”. Je hebt dus    twee Sonos “kamers” in één fysieke kamer. Deze beide “kamers” wel “groeperen”. Dat is wat jij gedaan hebt. En die kun je alleen in de app gezamenlijk harder of zachter zetten.

Badge +1

Hallo,

Ik heb een Port voor een platenspeler en mijn dolby systeem met een playbar, sub en 2x play one.

doordat de port erbij is gekomen is er een losse kamer bijgekomen. Wanneer ik het geluid via de app bedien gaan ze beiden met hetzelfde getal omhoog of omlaag. Echter als ik via de tv het volume bedien gaat dit maar bij 1 van de 2. Is het mogelijk dat gegroepeerd volume altijd tegelijk en synchroon werkt? 
 

Weet iemand hoe ik dit het beste kan instellen, of kan bedienen? 
 

Alvast bedankt , Stefan 

Reputatie 7

Je kunt gegroepeerde devices niet bedienen met de afstandsbediening van de TV, dus ook de Port niet. Zie hierboven. Mogelijke doet de IKEA afstandsbediening dat wel. De oude versie deed dat wel, lees ik hier: https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-228995/why-is-it-so-difficult-to-purchase-an-actual-sonos-remote-6874752

Van de nieuwe weet ik dat niet. 

Waarom zou je de Port overigens zachter willen zetten?

Badge +1

Dank je wel 106ralley voor je reactie.

 

het gaat mij er meer om dat de volumes van beiden kamers/groepen synchroon blijven. Nu gaat met volume de living kamer naar bijv. 15 en blijft die van de Port op 10 staan. De Port hoef je niet te bedienen bedoel jij, gewoon via de living af laten spelen en daar bedienen?

 

 

Reputatie 7

Ik neem aan dat je de Port alleen gebruikt om geluid van je platenspeler naar de Playbar te krijgen? Dan kun je ofwel de Port groeperen met de Playbar, ofwel op de Playbar kiezen voor de bron “Lijningang” ofwel zelfs de Port standaard altijd af laten spelen naar de Playbar. Voor de laatste optie, die ik bij mijn Connect gebruik (die afspeelt naar mijn Beam, die in de “kamer” genaamd Huiskamer), zie dit plaatje:

In alle gevallen wordt het volume van de Playbar enkel bepaald door het volume dat je voor de Playbar aangeeft. Het volume van de Port maakt niets uit. Daar hoef je niets mee.

Of begrijp ik je set up niet?

Badge +1

Dat neem je goed aan. Heb het nu ingesteld vanuit de port, en dan met automatisch afspelen op mijn woonkamer. 
 

dank voor je hulp!

Reageer