Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Goede avond familie van Sonos mijn vraag aan jullie komt er ook misschien gekleurde one uit op korte termijn Gr ed van den Nouweland
Hoe schakel ik mijn sonos one uit, met voice assistent of met de Sonos App.(Ik heb hem zo hoog hangen dat ik er niet bij kan)
Sinds kort geeft mijn Play 5 gen 1 box een tikkend geluid tijdens gebruik, maar ook in standby. Ik heb de laatste update geïnstalleerd en ook de unit gereset, maar helaas is het probleem niet verholpen. Heeft iemand een oplossing ?
Ik heb sinds vandaag een nieuw WiFi netwerk. Ik moet dus mijn Sonos apparaat (Ikea Symfonisk lamp) opnieuw aansluiten. Als ik dat wil doen, gaat de app op zoek naar apparaten. Het is dan de bedoeling dat je dat apparaat aanklikt zodat ie verbinding kan maken. Mijn apparaat verschijnt inderdaad in het lijstje. Echter, ik kan het niet aanklikken. Er gebeurt niks als je erop klikt. Sterker nog, ik kan geen enkel ander apparaat uit het lijstje aanklikken. Heb al een paar keer het apparaat en de app opnieuw opgestart. Wat kan ik nog doen?
Dag, van de ene op de andere dag is mijn sonos Play 3 overleden. Licht uit, geen stroom. Al van alles geprobeerd, andere kabels, aan en uit gezet etc. Geen leven meer. Hij is wel al een paar jaar oud maar dit kan toch niet zomaar? Hoe zit het met garantie of reparatie. Ik hoor het graag! Wel balen zo vlak voor de kerstvakantie! Gr.
Goedemiddag, Via de iOS app werd ik geattendeerd dat mijn systeem ineens niet meer gevonden wordt (WK: 1x SUB, 1x PlayBar, 2x Play 3. MK 1x Boost). Na meerdere pogingen op WiFi, alsnog 1 apparaat bekabeld en systeem geïnstalleerd. Na verwijderen kabel uit Router en Play3 werkt alles ogenschijnlijk goed. Echter de volgende dag zelfde issue: systeem wordt niet gevonden. Er zijn voor zover ik weet geen updates geweest van het ZIGGO modem/router, zelf geen wijzigingen aangebracht of apparaten losgekoppeld. Herkent iemand dit probleem, en belangrijker nog kent iemand de oplossing om weer draadloos SONOS te kunnen gebruiken? Dank je wel bij voorbaat!Hein
hi all,ik heb al tijden problemen met de stabiliteit van m’n Sonos spullen. We hebben zo’n 10 speakers in totaal, 4 Ikea speakers, 3 Play 3’s, 2 One SL’s en een Connect. Het is een enorm drama om alles bij elkaar te laten draaien. Speakers verdwijnen, duiken weer op, we hebben er nu 2 die chonisch weigeren om iets te spelen laat staan met in sync met elkaar. Daarnaast met regelmaat cut-outs in streams en connection lost met Spotify en Airsonic. Maar nou de grap: Sonos is de ENIGE met netwerkproblemen hier. Alle andere apparaten werken als een speer. En ik heb al van alles geprobeerd. Alle Sonos speakers in een apart vLAN (dat is een drama qua interactie met andere producten), zoveel mogelijk Sonos speakers bedraad (helpt geen fluit), Ik heb twee Sonos Boosts gekocht om te kijken of dat het probleem oplost. Ook dat hielp niks. Sonos draait nu (weer) in WLAN mode.Wat opvalt: er zijn 3 speakers die bijna altijd werken, er zijn een aantal speakers die bijna nooit werken (opmerkelijk genoeg
hallo. ik heb laats een sonos one speaker gekocht en in het begin werkte airplay helemaal naar behoren. maar nu een paar weken veder werkt airplay niet meer. heeft iemand hier een oplossing voor?
Diagnose 18532334499Goedenavond, sinds een lange tijd hapert m'n play1. Kan regelmatig geen Sonos vinden in de S1 app, geen verbinding maken. Heeft regelmatig onvoldoende netwerkcapaciteit om een buffer te krijgen oid. WiFi is krachtig genoeg op de plek van Sonos, zelfs een bridge geprobeerd, begrijp er niets meer van. Hopelijk kunnen jullie mij verlossen! MvgJeroen
Wij komen er niet uit met de installatie.Onze zoon heeft een Sonos One. Hiervoor heeft hij een acoount aangemaakt.WIj hebben vandaag de Sonos One XL gekocht. Bij het installeren maken wij een nieuw account aan, daarna gaat hij over naar het account van onze zoon en kunnen wij er niets mee.Hoe moeten wij nu verder met de installatie zodat wij gebruik kunnen maken van onze eigen sonos?
Hoi allemaal, Op ons net nieuwe kantoor wil ik graag een aantal SONOS apparaten installeren die ik thuis niet meer nodig heb. Het gaat hierbij om:2x SONOS Play 5 Gen 1 1x SONOS Beam Gen 2Ik krijg de twee play 5’s alleen op geen mogelijkheid in de S1 controller geinstalleerd, ze worden door het systeem namelijk niet gevonden. Normale installatieDe speakers maken wel een WiFi signaal aan, maar op het moment dat ik daarmee connect geeft de app nog aan het product niet gevonden te hebben. Alternatieve installatie (LAN kabel)Ook door middel van de alternatieve installatie met de LAN kabel geeft de app aan dat er geen apparaat gevonden wordt. Het resetten van beide speakers mocht ook niet baten, en aangezien ze op een andere locatie perfect hebben gewerkt weet ik zeker dat ze niet kapot zijn. Nu hoop ik dat jullie tips hebben hoe ik weer veel plezier met de speakers kan hebben.
Ik ben in het bezit van twee Play3-speakers. Deze zijn al weer een paar jaar oud, maar werken nog prima omdat de kwaliteit van Sonos-producten goed is. Dat mag je ook verwachten voor deze prijs.Nu heb ik ook het probleem dat de rubberen voetjes van deze Play3's loslaten en ik er nu een aantal kwijt ben. Ik zou dus graag nieuwe ontvangen.Op dit forum wordt aangegeven dat je een mail kan sturen naar Sonos, maar helaas is dat e-mail adres niet meer in gebruik en word je doorverwezen naar Sonos-support. Dat heb ik geprobeerd, maar helaas kan de medewerker achter de Chat niets voor mij betekenen. Teleurstellend en slechte service!Hoe kan ik aan nieuwe voetjes komen?
Waarom heeft Sonos nog geen Widget voor iOS?Zijn hier ondertussen plannen voor?Wat ik hier eerder heb gelezen, is er meer belangstelling voor.
Heel bewust gekozen voor speaker die via WiFi aan te sluiten zijn aangezien ik geen andere optie heb. Continu verliest Sonos de verbinding. Overige apparatuur die ook via WiFi verbonden is hebben nooit problemen.
Beste,sinds een week maakt mijn Play 5 geen verbinding meer. Heb alles al geprobeerd, echter het apparaat werkt alleen als ik het aan de kabel leg. wat te doen? grt
Mijn huidige setup is de volgende: Huiskamer (in surround opstelling)Arc 2 x Sonos OneSlaapkamer:1 x Symfonisk BookshelfBadkamer:1 x Symfonisk Bookshelf Het probleem: de Symfonisk in de slaapkamer hapert het grootste gedeelte van de tijd (als die het uberhaupt al doet). Dit heeft waarschijnlijk niet te maken met een slechte internetverbinding van de Symfonisk in de badkamer doet het prima en die staat verder weg van de router dan de Symfonisk in de slaapkamer. Verder haperen de andere speakers sporadisch, dus ik zou graag een stabieler netwerk willen aanleggen. M'n internetsnelheid door het hele huis zou goed genoeg moeten zijn. Mijn initiële oplossing was om de Arc in de woonkamer te verbinden met een ethernet kabel zodat ie z'n eigen sonosnet kan maken met alle andere apparaten. Wellicht reageert de Symfonisk dan stabieler. Het is gelukt om de Arc op WM:0 te krijgen maar nu lukt het mij maar niet om de rest van deze apparaten toe te voegen aan WM: 0. Ik kan helaas alleen maar de Arc
Hoi,ik heb twee Sonos controller 1 hangen, twee verschillende ruimtes. WE gebruiken Play 1 App, die zwarte. Niet de nieuwe S2 versie. Deze is niet compatible met de boxen die we hebben.wat vervelend is, is dat na elke liedje, als er een nieuwe liedje start dat dan op de PC telkens de app naar voren komt. Dus stelik zit te werken in Word, en hij gaat over naar een nieuwe liedje, dan popt het scherm op van de Sonos controller. Deze kan ik dan natuurlijk weer minimaliseren, maar hij doet dit telkens opnieuw. Na ieder liedje.Iemand hier een oplossing voor?
Goedemorgen! Ik heb 2 nieuwe Sonos One SL’s gekocht. Nu wil ik ze installeren, echter loop ik tegen het feit aan dat de Sonos app steeds denkt dat ik mijn huisgenoot ben. Die heeft namelijk zijn eigen Sonos speaker in zijn kamer staan op dezelfde wifi.De eerste keer dat ik mijn speakers heb aangezet, de app heb geinstalleerd en heb gekozen voor “Nieuw systeem installeren” heb ik een eigen account aangemaakt. Toch denkt de app daarna dat ik mijn huisgenoot ben. In het tabblad instellingen staan de meeste instellingen op lichtgrijs. de app geeft dan aan dat ik moet inloggen met het mailadres van mijn huisgenoot, zodat ik zijn systeem kan bedienen.Ik heb de app al zo’n 10 keer opnieuw geinstalleerd, mijn speakers gereset, maar telkens gebeurt hetzelfde. De nieuwe speakers kan ik soms toevoegen, maar dan zijn ze niet zichtbaar in het tabblad ‘systeem’, omdat dat allemaal op lichtgrijs staat.Mijn vraag is: hoe kan ik mijn nieuwe speakers installeren en mijn eigen systeem creeëren op dezelfd
Hallo ik Ben in het bezit van een sonos5 gen1. Helaas werkt de rest niet meer en heb alleen een wit knipperend lampje. Heb al geprobeerd bedraad te koppelen, te resetten, stekker erin en eruit niks werkt. En je lampje verkleurd ook niet. *S/N edited* kunt u nog iets voor mij als zeer tevreden klant van sonos betekenen?mvg Arnold
Ons systeem is enkele uren stroomloos geweest en sindsdien instabiel. Het lukt mij bijvoorbeeld niet om een willekeurig internet radiostation via een Sonos One SL af te spelen. Als ik een station via Sonos services afspeel lukt het wel. Maar in het laatste geval valt in een andere kamer het geluid van de tv uit. Er wordt regelmatig geadviseerd om het systeem d.m.v. een kabel met de router te verbinden om een wifi netwerk te creëren. Kan ik dat willekeurig ergens in het systeem doen? En moet ik dan verder nog iets instellen? Tevens zou ik fr Sonos One SL volledig scheiden van de rest, kan dat?
Hi, Ik heb 10 play one speakers in mijn bedrijfshal hangen. Een aantal keer per week vallen de speakers uit, spelen ze verschillende nummers af of valt een deel uit. Een tijdje geleden is er een kpn monteur lang geweest en volgens hem heb ik fantastische verbinding.Al met al vindt ik het sonde om alles weg te gooien en heb ik geen zin om een hele diagnose te gaan zoeken. Ik zou graag alle speakers beraad willen aansluiten op mijn pc om dit alles te voorkomen. Waar begin ik? / waar sluit ik alles op aan?
Hallo , ik heb de play5 , geupdate , ales ingevuld en geregistreerd , dat ik NL woon , maar nog kan geen spotify toevoegen aan mijn lijst dus kan dat helaasniet via wifi connecten , wie heeft de juiste tip ? mvgHenk
Gedurende een gewone dag gebruik ik de twee vijf toestellen als radio. Soms valt er een toestel uit en zie je een vraagteken in de configuratie. De reden weet ik niet want het ledje blijft branden. Soms is het links en dan weer rechts. Het resetten gebeurt door de stekker uit de Sonos te trekken omdat alle aansluitingen achter de kast zitten. Is er een andere manier om de configiuatie te resetten?
Probleem: Een of meer van mijn Sonosen vallen steeds uit. De andere speakers spelen dan Spotify door maar een of meer speakers vallen uit en doen na ongeveer 10-20 secondden weer mee. SoDe ellende is begonnen na de “upgrade” naar S2. Daarvoor met de ouderwetse bridge nooit problemen gehad. Ben ondertussen redelijk ten einde raad en weet geen oplossingen meer. Situatie: Ik heb 2x Sonos One en 3xSymfonisk. In een redelijk klein huis met houten vloeren. De speakers staan per stuk maximaal 4 meter uit elkaar. 1 Sonos Symfonisk is bekabeld aangesloten. Wat ik geprobeerd heb (o.a.)Sonos Net, op alle drie de kanalen geprobeerd. geen oplossing. Extra speaker bijgeplaatst voor betere mesh dekking, geen oplossing. Firmwares uiteraard up to date. Andere Sonos speaker bekabeld aangesloten, geen oplossing Draadloos aangesloten speakers, allen op fixed IP adres, geen oplossing Extra Accespoint (Asus T68U) aangelegd voor betere wifi dekking, geen oplossingDiagnosecode1592008565Laatste uitval ee
Mijn pro-ject platenspeler en sonos five zijn correct aangesloten. Er komt muziek maar je hoort als het ware 2 bronnen. Eén normalen en een na ijlen van 1-2 seconden, deze is minder luid, het krassen eigenlijk van de naald. Bij het opheffen van de arm blijft de muziek ook nog 1-2 seconden verder spelen. Wel vervelend voor deze toch best dure installatie. Hoe los ik dit op?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.