Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Wij hebben thuis de volgende opstelling play 3 (2x)play 5 2x soundbar Zins Sonos op de s1 is over gegaan is het helemaal bagger Krijg heel vaak geen verbinding via de app (iPhone 11) de s2 app werkt perfect maar de s1 is een ramp moet om de haverklap mijn play 5 opnieuw verbinden hij staat aangesloten met wifi (de verbinding is goed)de play 5 staat wel op een ander account dan de boxen die op s2 werken heb dit gedaan omdat mijn s1 app vaak alleen de s2 boxen vondt heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen Gr max
Hallo,Tijdens gebruik van de lijningang valt de verbinding tussen de speakers weg. Ik heb 1 play5 bedraad en gebruik dit in combi met een 2e play5, sub en play 1.De audio compressie op zowel automatisch, ongecomprimeerd en gecomprimeerd ingesteld echter bij al deze hetzelfde probleem. Overigens heeft het altijd goed gefunctioneerd Een gewone streamingdienst gebruiken werkt prima.Hoe kan ik dit op lossen ?
Uit het niets heb ik last van onderbrekingen tijdens afspelen van muziek (radio en mp3 via nas). Kan half uur duren of na 10 minuten al en zit ook geen vaste tijd tussen de onderbrekingen. Tv en mediaplayer zonder haperingen. Ruim 6 jaar nergens last van gehad. Setup ook onveranderd alleen heb ik een connect vervangen door de port. Dit gebeurt alleen in mijn woonkamer setup: Playbar bekabeld. Sub en 2 one's onbekabeld. Vreemd genoeg lijkt het dat als ik de stekker van mijn play 3 die in de keuken staat eruit trek het wel goed te gaan.Half screenshotje bijgevoegd. Iemand nog ideeën? Ik heb geen mogelijkheid om die play 3 te bekabelen op dit moment maar zou wel powerline bij kunnen bestellen nog. Sonos support is slecht bereikbaar helaas.
Ik heb 2 X een Sonos one. Staan normaliter als stereo paar geconfigureerd. Maar telkens verliest er 1 de verbinding. Dan werkt er maar 1 speaker, de tweede kan hij dan niet meer vinden. Wat ik ook doe. In de Sonos 2 app zijn er ook geen mogelijkheden om de speaker dan weer vinden. kortom een erg onhandig systeem.
Ik krijg mijn 2de Sonos one Sl niet meer toegevoegd. Deze stond in pair met nog een Sonos one Sl maar ik zag deze kamer in eens niet meer in de app. na het resetten van beide speakers is de linker wel weer toegevoegd maar de rechter niet. krijg ook de melding dat hij niet in het overzicht staat en dat ik de stroom er af moeten halen. Dit werkt dus niet. Heb hem nu al 5x gereset
plots stopt mijn play 5 met spelen (serial nr : 1307 00 0E 58 89 BF D4 G) terwijl de andere boxen blijven spelen. hij wordt ook niet meer terug gevonden. alles reeds herstart, router uitgetrokken - maar hij wordt niet meer terug gevonden. wat kan ik nog meer doen?mvg johan
Vandaag de One ontvangen en zoals de website zegt is deze gebouwd op het bewezen design van de Play 1 met dezelfde versterkers enz.. En denk je deze leuk in de toekomst met voice functies in de keuken te kunnen gebruiken blijkt de One alleen stereo te koppelen te zijn andere One en niet met de Play1. Is dit een verkooptruc van Sonos en houdt men het softwarematig tegen (zo voelt het) of is het technisch te onderbouwen waardoor deze niet stereo met een oudere 1 te gebruiken is. Teven erg jammer dat de statiefmoer plaats heeft moeten maken voor een pairknop zodat de One niet op te hangen is.
Hallo,sinds gisteren werkt mijn Play 5 niet meer. Al mijn devices kunnen geen verbinding meer maken met de Sonos. Ook de mogelijkheid om via de WiFi van de Sonos het probleem op te lossen werkt niet. De harde reset heb ik ook uitgevoerd maar ook dat zonder resultaat. Hij maakt blijkbaar geen verbinding meer met het internet/ komt niet meer online op mijn telefoon/ IPad.Alvast bedankt voor jullie hulpGroeten Raymond.
paar weken geleden nieuwe sonos one gekocht. heeft het even gedaan, nu uitgevallen en doet niet meer. geen lampje of wat dan ook. netkabel vervangen van andere sonos maar helaas. geen teken van leven.
Hi, Ik heb 2 nieuwe One boxen opgehangen. Sindien heb ik problemen. Hij herkent al mijn boxen en AMP speler, muziek is prima. Zodra ik de muziek in de kamers op het zelfde zet, valt of de woonkamer uit (daar hangen de one boxen) of de rest valt uit. Tuinkamer (Gen5) en Keuken AMp met externe bedrade boxen.) Ze zijn gewoon online, maar er komt geen geluid meer uit. Als ik de woonkamer uit zet en de muziek aan en uit doen de tuinkamer en keuken het weer. Voeg ik de woonkamer weer toe, doen die het ook niet. Althans ik krijg geen foutmelding, maar er komt geen geluid uit.
Ik kan geen verbinding meer maken met mijn Sonos play:3. Ik volg de stappen, maar t loopt mis bij de stap waar er zogezegd een Sonos netwerk wordt gemaakt. Dit is niet het geval. Heb ook al geprobeerd met netwerkkabel, ook niets.wie kan me helpen?
Ik heb eenConnect OS:S1Play1 OS:S1Play1 OS:S2De laatste doet het niet meer en ook updaten lukt niet. Hoe los ik dit probleem op?
Kan een sonos play 1 en Sonos 5 (dus niet play 5) samen een stereo pair vormen?
Ik heb sinds vorige week een Ikea Symfonisk boekenplank speaker gekocht. Wat een ramp is deze speaker. Ik krijg geen stabiele verbinding, ook niet na meerdere keren een factory reset. Mijn Play:3 en Connect werken uitstekend, de Play:3 staat zelf in dezelfde kamer. De connect staat gekoppeld aan mijn versterker in de woonkamer en is bekabeld aangesloten op mijn netwerk. Vanuit info over mijn Sonos (via de Desktop applicatie) is in ieder geval te zien dat er iets niet goed gaat met de verbinding naar de speaker, omdat deze wel tevoorschijn komt , maar geen informatie laat zien (zie hieronder) Gekoppelde ZP: xxx.xxx.x.xx --------------------------------- Play:3: Draagbaar Serienummer: XX-XX-XX-XX-XX-XX:X Versie: 10.3 (build 51166240) Hardwareversie: 1.8.1.2-2 Serie-ID: A100 IP-adres: xxx.xxx.x.xx WM: 0 OTP: --------------------------------- IKEA SYMFONISK Boekenplank: Studeerkamer --------------------------------- Connect: Woonkamer Serienummer: XX-XX-XX-XX-XX-XX:X Versie: 10.3 (buil
In de leefkeuken heb ik een "Sonos play 5" en een "Sonos play 1" staan. Deze heb ik momenteel als groep gekoppeld, aangezien ik ze niet als stereopaar kan koppelen. Het groepsvolume via de app is perfect tegelijk aan te passen, echter niet als ik het volume op een van de speakers verander. Dan past alleen het volume van deze speaker aan en niet van de groep.. Niet wenselijk dus. Heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt (in de woonkamer heb ik een playbar, 2 x play1 en Sub staan. Die doen dit wel aangezien ze gekoppeld staan)
Hallo,Sinds enige tijd merk ik dat mijn set Play:3’s uit zichzelf stoppen met spelen. Ik gebruik ze al jaren en het ging goed tot een paar dagen geleden. Al eerder had ik geïnvesteerd in een Netgear Orbi set om m’n WiFi te verbeteren. Die set heb ik inmiddels al een hele tijd. Het probleem met afspelen is sinds enkele dagen. Diagnose nummer 446839332
Goeiemorgen,Ik heb deze week eindelijk Sonos kunnen kopen! 2 x een five (gen2). In eerste instantie heb ik deze als stereoapparatuur naast de tv gezet omdat daar ook m’n ouder luidsprekers stonden. Ik kijk overigens nooit tv met geluid, de speakers zijn er echt voor het luisteren van muziek en dan zit ik meestal aan de keukentafel. Dus ik dacht, laat ik 1 speaker helemaal in de hoek zetten bij de tv en 1 speaker op de hoge buffetkast Bij de keuken, dan heb ik het meest kamergeleerde geluid! Maar klopt dit wel? Moet ik dan stereopaar uitschakelen? Want als ik dat probeer om te testen dan verwijderd de app gewoon 1 van de speakers...
Wij hebben een sonos play base en 2 play 1 nu vallen geregeld de pkay 1 speakers weg ik moet ze steeds op nieuw installeren wat is hier nu het probleem van ze hangen binnen 4 meter van de router ( wifi )
Ik heb een sonos setup van 2x Play:3 en 2x Play:5. Sinds gisteren geeft 1 vd 2 Play:5 speakers niet meer. In de app gewoon zichtbaar in Groep, Volume en Instellingen, maar geen respons, andere 3 speakers geen problemen. Heb stekkers opnieuw aangesloten zonder resultaat. Ook een clean install van de speaker heeft geen resultaat. Heb zojuist Diagnostische Info verzonden, bevestigingsnr. 1906300804. Hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Groet, Eric
Hoi,Ik heb een sonos one, dat is een gen 2 speaker. Nu wil ik buiten muziek om ook via TV sonos gebruiken. Ik heb zitten kijken om een 2e hands play 5 gen 1 te kopen. Is dit een optie, of is het niet handig om een gen 1 speaker erbij te kopen? Zou iemand mij de plus en minpunten kunnen geven?
Mensen, ik wil hier een vraag droppen ........ ik heb twee sonos one's gekocht, maar krijg ze niet aan de praat. Alles afgezocht op internet, aan lijn gehangen met helpdesk, maar krijg ze niet aan de praat en hoop dat iemand hier een tip heeft. Wat speelt precies. Ik heb een aantal dagen geleden twee sonos one's gekocht en kreeg er eentje met moeite aan de praat. De tweede toevoegen lukte niet. Qua stappen kom ik tot het volgende: - wachten tot het lichtje groen knippert => deze lukt; - installatie van de speler => de sonos one's worden beiden gezien en ik klik dan op degene die ik wil installeren. Geen probleem tot dusver; - vervolgens moet ik op connect knop drukken => ik druk op de knop en na verloop van tijd geeft app een foutmelding en geeft aan dat sonos niet gevonden wordt (terwijl deze een stap eerder wel is gevonden). Geen idee wat ik hieraan kan doen. Ik heb het ook bekabeld geprobeerd, de 5ghz uitgezet op de wifi (repeaters en dergelijke zijn er ook niet) en alle tip
Ik heb van alles al geprobeerd, Sonos IKEA speakers SYMFONISK.Nadat het geluid steeds ging haperen besloot ik alles te resetten, app speakers en de router. Niks werkt om ze samen te koppelen. Is er een wonder mogelijk waardoor het wel kan?
Hallo,Ik heb een surroundset thuis met 2 play1 en sub en playbase. deze staat al een paar jaar en ja echt top. Nu heb ik recent een play one bijgekocht en ingesteld als andere “kamer”, staat in dezelfde ruimte. Met muziek luisteren via YouTube begint hij te haperen, elke 10 sec ongeveer als ik de nieuwe play 1 koppel aan de surroundset. Als ik hem weer ontkoppel loopt de muziek weer soepel. Het begint pas te haperen als ik de nieuwe play1 koppel.Hij hapert niet bij muziek via de app als de play1 aan de surroundset is gekoppeld. alleen als ik YouTube stream. Is hier een oplossing voor? Gr
Beste forumleden,Al een aantal jaren heb ik een stereopaar Play:5 (1e gen) speakers (verkregen via een beta-testprogramma van Sonos). Nu staan deze op mijn studentenkamer van 11 vierkante meter. Ik ben bezig mijn kamer te her-inrichten (er moet iets gebeuren tijdens corona) en ben op zoek naar mooier geluid. Hierdoor heb ik mijn speakers verplaatst. Nu zit er minder verschil in geluid van op welke plek ik ook zit, sta of slaap. Dat is natuurlijk ideaal.Voor Trueplay Tuning is dit een probleem. Doordat ik op mijn relatief kleine studentenkamer weinig verschil in geluid kan krijgen op verschillende plekken, geeft de sonos app de foutmelding: “Meer kamerruimte gebruiken.” Ik doe hard mijn best om tijdens het tunen zelfs onder mijn bed te gaan ‘slow-motion-zwaaien’, maar dit alles helpt niet. Ik heb nu al wel tien keer dezelfde foutmelding gehad. Zodra ik een grotere ruimte test werkt het wel, of bijvoorbeeld door mijn speakers om te draaien en tegen de muur te projecteren.De klantenservic
Play 5 maakt geen wifi contact na verplaatsen van huis naar kantoor.Ik haal het vanochtend werkend van het netwerk, ik reset het op de nieuwe locatie en vervolgens werkt het alleen bedraad. Volgens mijn telefoon heb ik vol wifi bereik bij de Play 5.Ik heb een diagnosenummer laten aanmaken
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.